Gå til innhold

Har dere skolebarn, dere som ikke feirer Halloween?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Og hvis dere har skolebarn som faktisk har lyst, som inviteres til andres halloween-feiring etc - hvordan tar de det når de ikke får lov?

(For en gangs skyld faktisk ikke ment som provokasjon. Halloween er imidlertid en kamel vi har valgt å svelge siden største ble bedt på H-feiring i førsteklasse og vi ikke kunne finne nok gode grunner til å være steile.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte det samme. Noen kameler må man bare svelge, og når alt kommer til alt, så var ikke denne så tungsvelgt. ;o)

Skrevet

Jeg har skolebarn, og jeg har funnet ut at det er likegodt å lære seg å like skikken. Å kjempe mot Halloween-feiringen er kamp mot vindmøller. (Og jeg tror du har rett i at det er lett å være prinsipielt mot den fæle kommerse feiringen når man kun har en toåring i hus)

Gjest sug lut
Skrevet

Nettopp - jeg har en klar formening om at de som er IMOT!!!!!! stort sett har treåringer.

Skrevet

Har en 4åring og en 5,5åring! Og den minste har gnåla i hele dag om å gå TIL halloween!

Om eldste blir invitert i på halloween-feiring til neste år så kommer jeg ikke til å nekte han, MEN jeg kommer til å forklare han at det ikke er alle som feirer halloween og at de ikke skal forvente å få godteri av alle,og at om lyset ute er av så er det fordi at folk ikke vil at de skal ringe på.

Så de skal få være med om det er i regi av andre. Men noen feiring her i huset kommer det ikke til å bli! Ikke kommer jeg til å dra de med meg fra hus til hus selv værtfall.

Skrevet

Eneste grunnen til at vår 1-klassing ikke får være med er svineinfluensa. Ikke kjekt å være inne når alle barna kler seg ut og koser seg ute, men sånn er det av og til. Han får ta det igjen til neste år.

Gjest sug lut
Skrevet

Ok, men de årene han tilfeldigvis ikke er invitert noe sted, men har lyst til å være med likevel, og snakker med alle kompisene på skolen om hva de skal kle seg ut som - kommer du da til å være gledesdreper og si at nei, du får ikke? Ikke personlig ment, men jeg tviler på det.

Skrevet

Om andre foreldre melder seg frivillig til å gå sammen med de så gjerne for meg. Og når de blir store nok til å gå alene så skal de få gå. Men jeg kommer ikke til å oppfordre de til dette og jeg kommer ikke til å gå inn for at det skal skje.

Når vi klarte å ordne oss selv når vi var 9-10 år for å gå julebukk, så må da mine barn klare å få til dette selv også?! Ingen som oppfordret oss til å gå. Vi spurte selv foreldrene våre om en av de kunne være med oss å det var det, men vi tok ansvaret for å få til dette selv.

Gjest sug lut
Skrevet

Er det trygt der de går osv er jo ikke det noe problem, men jeg tenkte mer på de som (uten å ha vært der) proklmerer at dette skal ALDRI deres barn være med på for det er noe svineri. (Hvilket det på et vis er, men det er ikke poenget.)

Skrevet

Selv om foreldrene ikke feirer Halloween (det er vel ingen voksne som gjør det?), så synes jeg det er teit å nekte barna å gå i et Halloween-selskap...!?

Skrevet

Har feiret Halloween siden eldste begynte på skolen, synes det er ok at barna får delta og slippe å føle seg utenfor på skolen og i vennekretsen. Men han har fått beskjed om å oppføre seg skikkelig, uansett om de får godter eller ei. De ringer heller ikke på hos "Gud og hvermann", men holder seg til naboer vi kjenner, vi er mange foreldre som har avtalt på forhånd, så barna kan gå trygt rundt, og de får fylt posene sine med "knask".

Jeg føler heller ikke det er store kamelen å svelge, greit så er det ikke norsk tradisjon, men er morsdag/ farsdag det, hva med Valentindagen? Julenissen med rød frakk, bukse, lue og hvitt skjegg, er han norsk? Han er like forbanna amerikansk han som Halloween er.

Skrevet

Vi har hatt godterifest her hjemme idag, vi, sammen med kompisene til både 4-åringen og førsteklassingen. De har kost seg stort. Håper vi kan fortsette denne måten å "feire" på også seinere, men vi får nå se... Prinsippfast helt til det motsatte er bevist ;-)

Skrevet

Har hatt mine diskusjoner med venner om dette mange ganger.

Vi har en gutt i 4 klasse og det er håpløst å vri seg unna dette. Gjør du det er du IKKE grei mot barnet ditt.

Jeg personlig er ikke noe begeistret for Halloween og gjør ikke mer ut av det enn "jeg må" Dvs....et skummelt antrekk,litt godt i skåla og ut på en runde med ungene. Vi er alltid voksne med!!

Og jeg kjenner MANGE som aldri skulle la ungene tigge digg på dørene hos folk uansett hvor mye ungen gråt og maste....sånn var det bare!!

Hehe....derfor litt flirete tidligere i dag da min venninne ringte og spurte om hun kunne gå sammen med oss.Hun skulle nemlig aldri gi etter.

Nå er datteren 6 år og hun kom med skumle klære og en fortumlet mor,hehe....

Skrevet

Vi feira ikke før vi fikk en skolegutt, og alle i klassen gikk fra dør til dør der det var lykter og hadde fester hjemme hos seg. Ingen takker nei, selv om det er mer en karavane å svelge for mange foreldre.

Skrevet

Jeg har. 17 åringen er på halloween fest i dag:S, men minstemann sa allerede i går at: "Jeg vil ikke ha halloween her, mamma" Han syns det er noe skummelt. Jeg kan godt svelge en kamel. Vil han etterhvert så kan han.

Skrevet

Kun 2-åring og en i magen her, så det er kjempelett å sno seg unna feiring.

Men jeg er ikke imot at man skal feire, jeg er imot at barn går og forventer snop uten å gjøre noe for det, og ikke gidde å takke for det etterpå. Det verste er de største som finner på skikkelige pøbelstreker om man ikke er hjemme eller om det er tomt for godis.

Når den tid kommer blir det nok Halloween her i huset også.

Skrevet

Jeg liker ikke Halloween, men det er vel bare fordi vi ikke hadde dette da vi var små.. Men kan liksom ikke helt si egentlig hvorfor jeg ikke liker det.. Gjør det bare ikke. MEN så hadde sønnen min så på 7 år så veldig veldig lyst til å feire Halloween med en fest. Der han ba noen kamerater hjem til oss. Så det gjorde vi, så de koste seg ca 7 stk med pølser, snop og film. Var en vellykket og veldig koselig kveld. Ble ikke ikveld da, men har feiret det siden ikveld ikke passet for alle. Men han har ikke spurt om å gå ut å tigge etter snop, så da har ikke jeg heller sagt noe om det. Tror ikke det er så vanlig her. Vi bor VELDIG sentralt til, likevel kom det bare tre stk (på en gang), her på døra i år. Kan ikke huske det var noen i fjor.. Tror heller her det er vanlig med Halloween fester både private og litt mer offentlige.. Men da for litt eldre barn enn mine barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...