Gå til innhold

Ang halloween....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 12 er ute og samler snop. Han vet inderlig godt at jeg ikke har noe til overs for dette.

Selv om min sønn er ute og tigger, er jeg da "forpliktet" til å stille med åpent sinn i forhold til dette tøvet?

Vi har en sønn til, som er liten enda, og som jeg da hadde måttet følge for at han skulle fått være med på dette. Men siden jeg da er i mot det, så får ikke minsten lov å gå halloween Enda er han såpass liten at han ikke vet hva det dreier seg om...

Men er jeg "programforpliktet" til å stille med posene fulle av snop og øse ut, selv om eldste går?

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når en selv har barn som tigger gotteri så er det klart at man må stille med noe til andres barn som tigger

Skrevet

Jeg synes det er rart at foreldre ikke stiller opp på ting ungene setter pris på når det er ufarlige ting, fordi de har prinsipper eller "ikke liker" Halloween. Hvorfor er dine holdninger viktigere enn ungenes glede?

Skrevet

Hvorfor? Jeg er i mot det, og har aldri fulgt mine barn så de har kunne delta på dette tullet. Men jeg kan ikke nekte sønnen min å gå ut, men jeg gidder ikke løpe på døra hver gang det ringer på. For dette er så idiotisk at jeg har ikke ord. Og det vet sønnen min.

Skrevet

Ja.

Derosm egne barn går på dørene synes jeg at man bør ha litt å gi til de som kommer. Trenger ikke være så mye. Jeg synes du oser negativitet med "posene fulle av snop og øse ut".

Graden av åpent sinn synes jeg du kan få bestemme selv :)

Skrevet

Jeg stiller opp masse for ungene, er med på det aller meste. Men halloween, Valentineday, morsdag og farsdag er bare ikke verdt noen ting, for oss. Støtter og backer opp ungene på det som er verdt noe, ikke dette tøvet.

Skrevet

Skjønner at det ikke trenger å være så mye. Men sønnen min vet at jeg ikke synes noe om at han går. Og ja, jeg gir dersom noen banker på døra vår. Men jeg lar heller ikke lys stå på for å annonsere at jeg er hjemme. Har nå uansett gitt til sønnen nå da, og de han gikk sammen med.

Skrevet

Fordi du forventer at andre skal stille opp med snop til din unge som går rundt og tigger. Da kan du jaggu gjøre det samme for andres unger

Skrevet

Synes du det er ok hvis sønnen din ikke gidder stille opp på noe han synes er tøv?

Klart slike dager er verd noe for ungene, kan du bestemme hva de skal like og ikke?

Skrevet

Huske jeg var hos mora mi, da det var helt nytt her til lands. Ingen av oss fulgte med, og forventet at noen skulle troppe opp. Og det var litt trasig sa det sto en flokk unger på trappa med poser og kostymer, og ingen som hadde noe til dem. Det var ikke noe kos.

Jeg er forsåvidt enig med deg, vi har nok med våre egne tradisjoner uten at vi trenger importere flere, særlig slike kommersielle tradisjoner som denne. Men ungene som ringer på er jo oftes små, og de er gira og har gledet seg til dette, og da blir det litt smålig å bare være prisnipp fast. At ditt barn er med på det spiller vel egentlig ikke så stor rolle.

Skrevet

Skulle ønske at jeg også kunne skru av ute lyset for å vise at jeg ikke er hjemme. Men utelyset her kan ikke skurs av. Lyset blir tent kvelden før på en viss tidspunkt og slukner ikke før neste morgen.

Skrevet

Jeg tvinger han ikke til å stille opp på ting han ikke vil. Nå er de hobbyer og interesser han har, utfra egne ønsker. Han spiller håndball og fotball, og vi stiller opp på kamper, treninger, kjøring, dugnader etc utfra at det er hans ønske om å delta. Ting som skjer i skolesammenheng, eks, basar, 17. mai, juletretenning etc stiller vi opp på, dersom han ønsker det. Jeg bestemmer ikke hva han skal like og ikke like, men han må også respektere at det er ting jeg ikke har lyst til, det samme som jeg må respektere hva han har lyst til. Tvinger han ikke til å gå i 17. mai tog. Jeg har stilt opp og jobbet ræva av meg på 17 mai, for hans klasse. Selv satt han hjemme, for han gadd ikke bli med...

Skrevet

Det er klart, om noen ramler innom, får de snop. Ytterlyset er ikke skrudd av, men for de som går forbi, kan det nok godt se ut som ingen er hjemme her...

Skrevet

ja det synes jeg.

Hadde du vært skikkelig imot det, hadde du ikke latt din sønn gå. Da hadde det vært greit å slukket utelyset.

Men så lenge du er med på leken.. =)

Blir litt teit om alle skal ha ungen løpende ute etter godteri, men ingen vil kjøpe.

Dessuten trenger det jo ikke være mye. Kjøp en pakke eller to med dumle-kjærligheter. En til hver.

Skrevet

Det blir interessant når han blir skolelei og ikke gidder ta prøver på skolen....

Du kan selvsagt ikke bestemme hva han skal like og ikke, men du fremstår som surmaget her og hvis det er det du viser ungen din så er det neppe særlig koselig for han. Hvorfor ikke være med på hans glede?

Skrevet

Dette har vel fint lite med skole å gjøre. Alle de eksemplene jeg nevnte ovenfor har med fritid å gjøre. Skolearbeid blir noe heeelt annet. Regner med du skjønner det?

Skrevet

Har ikke lyst til å jobbe jeg heller, men skal jeg ha lønn, er jeg bare nødt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...