viking-girl Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har noen dager fått noen plutselige, intense stikkende smerter helt nederst mot skambenet, og oppover i magen. De slår nesten pusten ut av meg, men går fort over. Jeg har ikke gjort noe spesielt, men har stått oppreist de gangene det har skjedd. Definitivt vondere enn menssmerter, og ligner ikke noen av de andre "ubehagene" som gjerne dukker opp innimellom. Noen som skjønner hva det kan være, eller opplevd lignende? Gutten i magen har det helt fint virker det som, for han sparker gjerne ikke så lenge etterpå. Og det er jo ikke rier, for de smertene går ovenfra og ned, har jeg hørt. Håper noen har noe å dele! :0)
Småtorsk Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Ordet "knivsmerter" gav gjenklang hos meg. Ofte kjennes det sånn, spesielt når jeg går: Som om jeg har stukket en skarp kniv opp der du veit, som gir stikkende, ilende smerter. (OK, så har jeg en litt overaktiv visuell tankegang, men det kjennes sånn...) Har snakka med jordmor, hun sier det er helt normalt. Har etterhvert blitt vant til at det finnes mange vondter; Stikk ovenfra og ned, nedenfra og opp, strekk, tøy, ilinger osv over hele magen og de nedre regioner. Det er nok normalt at man kjenner det når ungen er så svær nå på slutten. Og jeg regner med at om noe skulle være galt ville det gjort mye mer vondt! Så lenge han sparker og smertene er korte og ikke så ille, går det nok bra tenker jeg.
viking-girl Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 :0) He he, må innrømme at jeg smilte litt for meg selv da jeg leste svaret ditt. Ikke fordi du har det vondt selvfølgelig, men fordi det nesten blir litt komisk med alle disse vondtene vi kan ha. Oppover, nedover, utover, innover, alle retninger og alle typer. Stikk og strekk! Hadde man ikke vært gravid, hadde man sikkert vært klar til å legge seg ned for å dø, etter mye mindre smerte. Men nå er jo alt normalt!! ;0) Ble beroliget av svaret ditt uansett, alltid godt å vite at andre også har det fælt, he he..:0)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå