Gå til innhold

Hei alle ny-graverte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med å bruke forum for "gravide slitere" nå som vi har testet pos.? Vet selv hvor sårt det kan være med spm. fra ny-gravide her inne når en selv sitter med neg. test... Hvis vi blir flinkere til å bruke "gravide slitere" blir det sikkert mere aktivitet der inne også :-)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klok du snøfilla...

Ikke bare, bare å se at det hagler inn jubelrop her....unner jo alle dette for alt i verden...men litt sårt om dette blir et gravideforum ja...

men glem oss ikke...gi gjerne gode tips og råd før dere går videre...

Klemmer

Skrevet

Dette er ikke noe problem for meg........Det att folk skriver att de er gravide gir jo meg ett HÅP...

Håp om att jeg også en dag skal klare dette.

Hver gang noen tester positivt,,,så bli jeg kjempeglad.

Å no i det siste har det vært mange:)

Skal det bare stå om att folk tester negativt,,eller mister osv osv,,,så blir det jammen trist å være innpå her.

Men det er no bare min mening. Håper du ikke tar det ille opp att jeg har ett annet syn.

Ikke noe vondt meint fra min side :)

Skrevet

Hei...må bare skrive litt til.

SELVSAGT er det fantastisk hyggelig å høre om alle som blir gravide. Det gir som du skriver håp...og alle vil jo gjerne kunne melde positiv test! Vi unner jo alle det, men dette er ikke et gravideforum.

Fortel om resultatene og vi gleder oss over det...men når man har gravideproblem...så synes jeg gravide kan bruke de rette forumene...Det ER faktisk noen som kan føle seg støtt og lei seg når graviditeter diskuteres her...det bør respekteres, synes jeg.

Dessuten så er det jo større ekspertise der de gravide er!

Lykke til på ferden videre alle gravide...håper vi kommer fort etter! Og da skal vi utveklse nye erfaringer...redsler og gode drømmer...

Skrevet

Enig med deg Nurket - dette er ikke et gravideforum og det kan være litt sårt og ugreit med masse innlegg fra gravide her. Klart vi må fortelle om positve resultater, men det burde kanskje stoppe der...? Også enig med Snøfilla om at det med fordel kan bli mer aktivitet inne på gravide slitere.

Jeg lover uansett å stikke innom her med jevne mellomrom for å se om det er noe jeg kan bidra med av tips og råd. Forhåpentligvis er det en stund til jeg havner her inne "på ordentlig" igjen..

Benytter anledningen til å gratulere alle nygraverte og ønske alle dere andre lykke til videre!

Skrevet

Hei!

Jeg er helt enig i at vi burde flytte oss over i et annet forum, og har egentlig tenkt på dette i to uker nå. Da jeg ikke sporenstreks beveget meg videre etter å ha fått positiv test for to uker siden, så skyldes det nok i hovedsak to ting:

Jeg var såvidt inne og kikket på Gravide slitere, og der var det rett og slett ingen jeg kunne spørre til råds da bekymringene begynte å melde seg. Så ikke ut som det foregikk så mye der inne.

Den andre tingen er at jeg rett og slett ikke har klart å se for meg at dette skulle lykkes for min del, og derfor har vegret meg veldig mot å gå inn på 1. trimester. Det høres sikkert sprøtt ut, men jeg innbilte meg at hvis jeg gikk inn dit med den største selvfølge, så ville skjebnen le meg rett opp i ansiktet og sørge for at jeg havnet tilbake her inne før jeg hadde rukket å si hei til de nye folkene...derfor har jeg drøyd og drøyd, og nå ser det jo faktisk ut som det er for seint for meg å følge dere over i et annet forum, dessverre. Så dere får bevege dere videre uten meg.

Ellers må jeg bare få si unnskyld hvis noen har blitt støtt av mine spørsmål i denne tiden (det har jo vært noen av dem..). Jeg har nok hatt et stort behov for å høre om andres erfaringer i håp om å kunne roe meg ned litt, men jeg innser at det var ubetenksomt å spørre i dette forumet. Jeg var bare så desperat etter informasjon, og så visste jeg jo at mange her har erfaringer fra hele spekteret, med graviditeter og alt sammen, så det var på mange måter lettere å ty til dere...Men jeg lover at hvis jeg blir gravid igjen noen gang, så skal jeg ta mot til meg og hoppe videre til 1. trimester med det samme :-)

Lykke til videre på ferden, ny-graverte!

Skrevet

Nå har jeg holdt meg i et par dager.. men har fortsatt behov for å kommentere dette, så da blir det sånn.

Om dette forumet heter det "Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her."

Slik jeg tolker det betyr det at dette er et forum som skal dekke alle aspekter ved assistert befruktning. Jeg synes ikke man kan si at dette dermed "ikke er et gravidforum" - og regner med at min oppfatning om det er like legitim som den dere har som mener noe annet.

Jeg synes virkelig ikke at man skal begynne å lage "regler" om hva det er OK å diskutere og ikke her inne. I så fall kunne jeg ha pekt på mange tråder som har ganske lite med ass.befr. å gjøre - men det gjør jeg ikke, og så velger jeg heller ut hvilke tråder jeg leser og kommenterer på. Et av de mest verdifulle aspektene ved dette forumet oppfatter jeg som nettopp det at det er stor takhøyde her og mye åpenhet for å ta opp forskjellige tema. Jeg synes det er synd hvis det ikke skulle fortsette.

Jeg er helt enig i at man bør bruke Gravide Slitere mer. Begge gangene jeg har vært der inne har jeg prøvd å få til litt aktivitet, uten særlig hell. Jeg forstår derfor at man henvender seg andre steder. I tillegg er det mange (gravide) slitere som aldri kommer så langt som IVF - så "befolkningen" der inne er av en noe annen karakter enn den man finner her (rent bortsett fra graviditeten). Jeg har også stor forståelse for at man som nygravid etter IVF har helt andre bekymringer og opplever svangerskapet, spesielt de første ukene etter positiv test, på en annen måte enn de som ikke trenger denne typen hjelp for å bli gravide. Vi som er her inne og ikke er gravide kan fortsatt kjenne og/eller ha forståelse for bekymringene på en helt annet måte enn andre. Jeg synes derfor det er naturlig at det tar litt tid før man flytter seg over til Gravide Slitere/1.tri.

Min oppfatning er at det er helt OK - jeg blir ikke støtt av innlegg fra gravide, og jeg må også si at de dagene det stikker ekstra i hjerterøttene så kjenner jeg i all hovedsak når jeg ser "gravide"-innlegg glede over at det går an og sympati for de utfordringene den aktuelle gravide eventuelt må forholde seg til.

Jeg forstår at noen kan føle seg støtt - men jeg synes, gitt poengene jeg nevner over, at det bør være "åpent" også for gravide her inne. Så må vi hver og en naturligvis håndtere våre egne følelser - for det er forskjellige tema som støter forskjellig personer, og det er mye følelser i sving her inne. Så lenge det vi reagerer på ikke trår over noen grenser for hva som er akseptabelt, så er det opp til oss selv å ta ansvar for våre egne reaksjoner og ikke legge dem over på de som, ofte uvitende og enda oftere uten "onde" hensikter, har forårsaket dem.

Så gratulerer, alle "nygraverte", jeg er veldig glad på deres vegne, og håper å "se" dere på de forum dere måtte føle dere komfortable med.

Skrevet

Snøfilla: Jeg må også si at jeg synes du la frem budskapet på en veldig fin måte :-)

Skrevet

Hei jenter, jeg hører ikke til inne på dette forumet lenger jeg da sånn egentlig - men jeg vil alltid være en IVF - sliter med alle tårene og fortvilelsen friskt i minne !

ville bare kommentere jeg også - er enig med dere alle egentlig - men jeg ville bare si at når jeg først endelig klarte å bli gravid - var det veldig deilig å kunne få svar og støtte fra de mange damene her inne som har vært gravide før og kunne svare litt mer beroligene/utdypende enn feks på 1. trimester... er mye "rart" på 1. trimester - det er damer der inne som ikke vet hvordan det er å slite med å få barn - og du kan risikere å få noen kvasse svar når du absolutt ikke trenger det! så jeg fortstår godt hvordan det er å ville spørre damene her inne istedet-...og om du poster et innlegg på "gravide slitere" må du regne med å vente et par uker før noen svarer deg.... der er det lite aktivitet - og du vil kun få svar av det fåtallet av oss slitere som har klart det for øyeblikket .-ikke de damene som lager søsken feks og vet hvordan det er å være tidlig gravid . har egentlig aldri fått noe nytte av det forumet jeg hvertfall :o)

men ja det kan være tungt å lese om "alle andre" som blir gravide - men jeg så det også som en oppmuntring. klarer "alle de andre " det skal jeg også klare det! og det gjorde jeg til slutt - og da var det deilig å rope det ut her inne :o)

og jeg er her fortsatt - føler jeg kan bidra litt til bekymrede nygravderte og rugere - og muntre opp på veien til målet :o)

Skrevet

Helt enig med deg MK73!

Synes det er litt fint å kunne følge med på de som har blitt gravide med assistert befruktning også jeg:o)

Skrevet

Det er sant, glemte i farten å se på beskrivelsen av forumet, og der står det visst at forumet også er for de som er/har vært gravide ved hjelp av IVF-metoden. Så kanskje det kan være rom for begge deler? Men har samtidig stor forståelse for at det er slitsomt for de som ikke har opplevd å få positiv test å se mange tråder skrevet av de som har det...hm. Litt kinkig, denne. Man vil jo nødig såre andre, og samtidig har man med en fersk positiv test etter mange forsøk et enormt behov for å utveksle erfaringer med andre som er eller har vært i samme situasjon. For det er unektelig en spesiell situasjon, det og, og den byr gjerne på svært mange bekymringer som utenforstående (les: de som ikke sliter med å bli gravide) vanskelig kan sette seg inn i...

Skrevet

Det er jo akkurat d....Denne siden skal jo være for ALLE oss slitere.

Vi som prøver å bli gravid,,,de som er gravide,,å de som har fått barn igjennom denne metoden.

Få andre skjønner jo akkurat hva vi må igjennom...

Jeg å mannen min sier jo ikke dette til noen vi. Da er det jo ekstra godt å ha denne siden. Her har man damer i alle de overnevnte kategorinene.

Dette syns jeg er toppers.

Det att man holder seg her,,,gjør jo att man blir *kjent* med andre i samma situasjon.

Man blir jo som en liten *familie* innpå her,,,å jeg er gla for å ha dere :o)

Skrevet

Jeg forstår alt det dere skriver, men jeg tenkte bare at det er lov å ta litt hensyn når det tross alt finnes et eget forum for "gravide slitere".'

Jeg kommer fortsatt til å følge med her inne, selvfølgelig, men spm. ang. bekymringer og fremtidige gleder og/eller sorger tar jeg altså på et annet forum. Hver og en må få gjøre det som passer best for seg, og så får det være opp til hver enkelt hvor mye hensyn man vil vise :-)

Skrevet

Denne må jeg bare kommentere. Jeg har vært på dette forumet siden 2006, og er for veteran å regne. Jeg har ikke vært av de mest aktive, men har satt stor pris på forumet. Selv er jeg så heldig å ha fått to barn gjennom IVF-behandling, og jeg går inn på sidene dinBaby.com. Der sjekker jeg skravledebatten, ammedebatten, småtroll osv, men jeg må alltid innom assistert befruktning, for jeg føler at det er det som er mitt forum. Jeg har stor forståelse for snøfillas påpekning av at enkelte ting kan tas opp på mer egnede forum, men samtidig er jeg hjertens enig med MK73 i at det er viktig at det også er rom for gravide og dem som har fått barn på dette forumet. For dem som er gravide, er det naturlig å følge med på andre gravide gjennom gravide slitere, men både for de som har fått barn og de som fortsatt jobber med saken vil dette forumet være det mest naturlige forumet for oppdateringer fra sterke kvinner som har bydd på seg selv i prosessen med å bli gravid, og jeg mener vi har behov for oppdatering også fra dem som har vært så heldige å bli det. Derfor: jeg vil gjerne kunne lese mer her inne om hvordan det går med svangerskapet ditt, snøfilla, så jeg håper du vil legge inn oppdateringer, og det håper jeg at du også vil gjøre når du (forhåpentligvis veldig snart) lykkes MK73!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...