Gå til innhold

Hvor lenge prøvde dere før dere ble gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært prøvere i snart ett år. Forventet at det ville ta litt tid etter 11år med pillen og siden vi ikke er helt unge (jeg 33 han 36) Men nå begynner jeg å bli litt lei:(

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, ja, det forstår jeg. Vi er veldig forskjellige alle sammen. Jeg ble gravid første gang da jeg var 23 år på første forsøk, andre gang gikk det på 2. forsøk ( var da 25 - å mista i uke 12 :( Tredje gang tok det 3 ppèr (var da å 25 år. Nå siste gang gikk det på første forsøk igjen - å nå er jeg 29.

Det er jammen rart vi er så forskjellige selv om egentlig er ganske like inni???

Lykke til videre :)

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, det er litt rart:)

Jeg ble gravid ved et uhell da jeg var 22år, men mistet i6uke. Ble nå gravid på første forsøk etter at vi bestemte oss for å begynne prøvingen og ble veldig overasket over at det gikk så lett. men så mistet vi i 6uke igjen. Så det virker jo som vi kan bli gravide, det tar bare så lang tid:( Utålmodig! :)

Skrevet

ja, vi har alle våre historier:)

Jeg for min del har så langt hatt veldig lett for å bli gravid. Er gravid for 5. gang, men har bare en datter så langt. Har blitt gravid på 1. forsøk alle 5 gangene. Første gang mistet jeg i MA 12+0 og måtte ha utskrapning. Ventet en syklus, så satt spiren igjen, men mistet i SA i uke 7. Ble gravid igjen uten å få igjen mensen først og 9 mnd senere fikk jeg en nydelig datter. Nå er hun snart 3 år, og vi giftet oss 1. august i år. Hadde planlagt å begynne prøvingen på nr.2 etter bryllupet. Hadde faktisk el på bryllupsnatten og ble gravid, men mistet i SA i 6. uke, 24. august. Ble gravid igjen uten å få igjen mensen og er nå kommet til 9+1. Krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen.

Jeg skjønner utrolig godt at du er utålmodig.Håper dere får det til snart. Var forresten 25 da datteren min ble født og blir 29 nå i desember.

Masse lykke til!!

Skrevet

Første gang prøvde vi i ca 5pp før jeg ble gravid med sønnen min. Da vi begynte å prøve på nr 2 ble jeg gravid i 1pp, men det endte dessverre i ex.u i uke 6. Ble gravid igjen med engang etter operasjonen(ingen mens imellom), og er nå 11+0. Håper det går bra denne gangen.

Ble også gravid med et uhell ca 1 år før jeg ble gravid med sønnen min, men endte i sa i uke 7. Så har nok ikke noe problem med å bli gravid. Dumt det skal være så stor forskjell. Forstålig at du begynner å bli lei nå.

Ønsker deg lykke til med prøvingen. Håper det ikke er så lenge til før du hører til her inne:)

Skrevet

Første gang som 18 åringer skjedde det ved et uhell, vår eneste prevensjonsglipp ;) Andre gang som 24 åringer var det planlagt og vi brukte 9 mnd på å få det til. Tredje gang som 25 åringer skjedde det litt tidligere enn tenkt, etter første mensen etter fødsel. Nå som 33 åringer er attpåklatten planlagt og vi brukte ca 10 mnd på å få det til... konklusjonen er: ikke planlegg..;)

Skrevet

Første gang ble jeg gravid etter 2 pp, denne gangen satt spira på første forsøk. Håper alt går bra, jeg er jo bare i uke 5.

Ønsker deg lykke til! Men har dere vært til utredning hos lege? Når man bikker 30+ og det har tatt så mye som 1 år, bør man få sjekket saker og ting for sikkerhets skyld (det sa min venninnes lege til meg, hun var da 31 og hadde prøvd leeeenge å bli gravid. Hun ble forsåvidt gravid etter at en healer behandlet henne, etter 8 år uten å bruke prevensjon)

Skrevet

Hei, jeg forstår godt din utålmodighet! Det er lenge å vente, og kanskje særlig når man bikker 30 ;-)

Vårt lille under ble til i 4 pp. Vi er 30 og 33 år gamle. Før prøvingen startet kartla jeg syklusen og fant EL med tester for å være godt forberedt. Mannen begynte med multivitamin og sink/c-vitamin ved prøvestart. Vi begge tror det var positivt.

I dag er jeg forresten 12+0 og skal over til 2. trimester :-D

Ønsker deg lykke til! Snart er det deres tur :-)

Skrevet

Ikke noe artig når noen må vente så lenge...

Første gang jeg ble gravid som endte med en dødfødsel i uke 19 var ikke planlagt. Ble gravid på pilla. Nå brukte vi 6 pp for å få spira til å sitte og er 6 uker på vei.

Håper det blir deres tur snart.

Skrevet

Har vært veldig heldig ifht å bli gravid lett... datteren min på 23 mnd blei til på første pp, var da 19 år gammel. Ble uplanlagt gravid året etter, men det gikk ikke veien, og endte med utskrapning =( Så bestemte vi oss for og begynne og prøve på nr 2, tok ut spiralen og ventet til jeg fikk første mens, og deretter så satt den, og jeg er nå i min 12 uke (11+2) er nå 21.. trist at det skal være nesten litt for lett for noen mens andre sliter så lenge.. litt feil fordeling til tider,men det får man ikke gjort så mye med desverre...:( krysser fingrene for at spira sitter i din neste pp :)

Skrevet

ble på første pp alle gangene:)

Skrevet

Tusen takk for mange svar og lykkeønskninger:)

Det hjelper på håpet om at det snart er vår tur:)

Skrevet

Hei. slenger meg på og bare bekrefter at livet e urettferdig for enkelte, har planlagt at det skal ta tid å bli gravid og bomma for andre gang, sist vart resultatet en nydelig gut i november og stryk på juleeksamen, no er vi igjen gravide etter første forsøk venter i juni og det ser ut til å kunne komme i konflikt med våreksamen, var 21 sist og er 23 no så har nok alderen med meg og synes selv eg er ekstremt heldig.

mitt råd er vanskelig nok, men å ta det som det kommer, og legg fokuset på romantiske kvelder i sengen heller enn sex for å lage baby og legg vekk litt av presset og stresset med å bli gravid så skal du se det er din tur før du aner det :)

Skrevet

Vi planlagte at vi skulle begynne prøvingen 1.okt 09 allerede i okt08. Så var egentlig veldig klar for å bli gravid raskt! 12. okt hadde jeg EL, og 23 okt testet jeg positivt :)

Skal sies at jeg tenkte masse på det, planlagte å ha sex den og den dagen, og var innen på BIM flere ganger om dagen, men litt "stress" stoppet ikke spiren vår :)

Vi er 23 & 29(han)

Masse lykke til!!!

Skrevet

vi brukte nesten ett år.. ihvertfall 10 mnd.. hadde ikke brukt prevensjon på 1,5 år, men begynte ikke å prøve ordentlig før ett halvt år etter det.. det er kjedelig ja..håper du blir gravid snart :) jeg ble forresten gravid akkurat da vi bestemte oss for å ta en pause fra prøvingen fordi det ikke passet så godt med terminen som eventuelt ville bli..da satt den, hihi :) så er nok noe i det å leve normalt og ikke stresse da..men vet det er lettere sagt enn gjort!

Skrevet

Mitt første barn satt på første pp.

I tillegg har jeg blitt gravid ved uhell to ganger. Den ene gangen var før angrepillens tid og sexen bestod av 4 sekunders sekvens uten sædavgang, på dag 6 i syklusen. Store tid!!

Det andre uhellet er nå.

Er forresten 36 år og åpenbart superfruktbar.

Skrevet

Med førstemann trengte vi 7 pp ("aktiv" prøving med el. tester) og ca 1 år fra jeg sluttet med pillen. Denne gangen gikk det på 2 pp.

Skjønner at du blir lei, men hold motet oppe! Pluteslig en dag er det du som står der med testen i hånda og er helt forvirret :)

Skrevet

Hei. Jeg er 36 år og sluttet på p-pille nov. i fjor (hadde da gått på den nesten konstant siden jeg var 15 år). Ble gravid første gang i desember i fjor men måtte ta MA etter 12 uker. Var forsiktige fram til august, ble gravid med en gang, men mistet SA i 4 uke. Ble deretter gravid neste måned og er nå i 9+3. Får heldigvis god oppfølging. Han er 40 år.

Har et vennepar som har prøvd i over et år de fikk sjekket etter feil. De fant ingenting men fikk tilbud om prøverør og skal starte i januar. Ta kontakt med legen og hør med han/hun. Lykke til:-)

Skrevet

Jeg var forberedt på at det skulle bli lang tid med prøving, etter å ha gått på p-piller stort sett sammenhengende i 13 år. Først etter et par måneder reagerte jeg derfor på at mensen aldri kom, og da jeg testet meg, var jeg sju uker på vei.

Skrevet

Holdt på i 7,5 år vi.....

Skrevet

Første gangen ble jeg gravid på 1pp, og på nr 2 prøvde vi ett år... Skjønner att du er frustert, men for noen skal det noe til for å klaffe.. Jeg visste jo at jeg kunne bli gravid med nr 2, men det skjedde ikke noe. Var hos legen og tok blodprøve for å se etter eggeløsning, men fikk ikke noe svar fra legen, men det visste seg at den mnd var jeg blitt gravid;) Stå på!!

Er forresten 29+3 nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...