Gå til innhold

Alkoholfri vin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har kjøpt en alkohofri vin til haloween fest i kveld. Det står at det er 0,05% alkohol i den, men mannen på vinmonopolet mente at det ikke var farlig.. Han sa det var like farlig som å drikke litt surnet melk.... Noen som har erfaring med disse alkoholfrie vinene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for det, nei :-) Ta deg et glass eller to med god samvittighet, du. 0,05% er jo nesten ingenting, så det er neppe skadelig.

Skrevet

Har lurt på dette selv. Kjøpte en såkalla "alkoholfri" vin, men som viser seg og være 0,5 % ! Syns de virka mye til og kalles alkoholfritt. Så min har stått i vinhylla til nå.

Skrevet

0,05 er ikke mer enn hva du kan finne i kefirmelk eller surmelk. For å ikke snakke om i gjærbaksten.

Nyt vinen din du :-)

Skrevet

Min erfaring er at de smaker dritt ;-P

Men alkoholen skal du ikke bekymre deg for. 0,05 % er sånn ca 1/100 av det som er i vanlig øl. Altså må du drikke 100 enheter av denne vinen for å komme opp i det samme som 1 enhet øl gir.

Skrevet

Mannen på polet har rett. I følge Tine har kefir et alkoholinnhold på max 0,1%. Det samme har f.eks. brøddeig.

Dette er så forsvinnende lite at den eneste grunnen jeg kan tenke meg for å oppgi det, er for folk som av prinsippielle eller religiøse årsaker vil unngå alkohol totalt.

Grensen for hva som kan regnes som alkoholfritt i Norge er så vidt jeg veit på 0,7%, og det er faktisk helt trygt for gravide å drikke Munkholm og andre drikker som går opp mot den grensa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...