Gå til innhold

ta temp under armen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor sikkert er det egentlig? Snuppa kjennes ut som hun brenner opp, men termometeret viser nesten 39 grader!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er usikkert, måler alltid i rompa.

Skrevet

har ikke sjans til å få til det på henne. Vrir seg, sparker og hyler så blir aldri så lenge at termometeret piper.

Skrevet

Under armen er som sagt upålitelig, spesielt på barn, og vil vise ca 1 grad mindre enn målt i rompa. Ville prøvd å legge henne over knærne dine og fått den riktige tempen. Ha en stikkpille klar i tillfelle tempen faktisk er 40, så slipper du å "sloss" med henne flere ganger. ;o)

God bedring til snuppa di! :o)

Skrevet

Man skal vel legge til ca 1/2 grad? Ellers er det vel ikke så nøye hva nøyaktig temperatur er. Pass på at hun får i seg god med drikke.

Skrevet

under armen er veldig upålitelig:( på avdelingen min så tar vi faktisk rektal temp, selv på de voksne. Nettopp fordi feilmarginen er for stor.

Men regelen er at hvis du tar axillært (under armen) skal man legge til 1/2 grad. Viser den over 38, bør du ta den rektalt for å få korrekt måling.

Men jeg har kjøpt en kjempebra digital temp som måler super raskt og er nøyaktig. Bruker halvparten av tiden til vårt andre digitaltemp. Så da greier vi å måle i rumpa selv med en illsint liten tass:D hehe

Husker desverre ikke hvor vi kjøpte den, men den er hvit og gul. Mulig mannen min kjøpte den på ett apotek...

lykke til med syk snuppe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...