trolly Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Gutten min er 5,5 mnd og er begynt å spise grøt. Er nå oppe i 1 porsjon daglig. Får ellers mme. Vil gjerne høre hvilke rutiner dere har på spisingen i løpet av dagen - dere som har baby på samme alder. Vil også gjerne høre om hvordan dere la det opp som begynte med mat da babyen var 6 mnd. Gikk dere opp til 2 grøtmåltider, eller 1 grøtmåltid og 1 middagsmåltid? Hvor fort skal man trappe opp? Mange spm, men håper på svar:)
Brillefint - Jadda! Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg begynte med grøt til gutungen når han var 5 mnd. men brukte laaaaang tid på å komme opp i en porsjon. Helsesøster mente jeg burde økt på med måltider raskere, for vi var ikke oppe i 3 måltider per dag før han var godt over 7 mnd. Når de blir 6 mnd er maten viktigere enn mm pga næringsstoffer. Men melka er seff enda viktig. Spurte om det samme her inne og da fikk jeg til svar at de hadde økt på når ungen viste at han trengte det. Det hadde som oftest vært 2 uker etter at de var oppe i en porsjon på ettermiddag/kveld. Jeg økte først på med ett grøtmåltid til på formiddagen, og så middag... Det tok sin tid den der middagen. ALT var stygt og han spydde av noe, og da endte vi opp med total vegring mot all mat. Men etter det jeg forstod på HS så var det ganske vanlig å være oppe i en 3-4 måltider (grøt, middag, frukt etc.) når ungen er 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå