Gå til innhold

Når vi diskuterer, er han da i sin fulle rett til å gå midt i samtalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han har fått fram sitt poeng, og ikke gidder mere, så går han bare. Ut bortober gata, eller i kjelleren eller kjører vekk.

Jeg blir så sint. Man kan da ikke gå før man er ferdige begge to?

Han mener jeg er helt urimelig som forventer at han skal bli, å diskutere ferdig siden han ikke har lyst til det.

Jeg synes jo selvfølgelig at han skal bli å fullføre diskusjonen sånn at begge har "sjelefred" før man går hver sin vei.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At begge har rett til å si hva de mener uten å bli avbrutt, men at det er opp til hver enkelt å bestemme hva de trenger for å "få fred" så lenge det ikke innebærer at den andre da lider ekstra mye som følge av dette.

Enklere:

Vi har en kranger, jeg sier mitt og han sier hans. Jeg vil f.eks ha litt fred rundt meg etter at alt er sagt og da burde jeg ha rett til dette så lenge det ikke betyr at han da blir alene hjemme med flere kravstore unger mens han egentlig har en jobb han må fullføre på dataen og maten står halvferdig i ovnen.

Ikke alle klarer å bli venner igjen sånn med en gang, noen vil kanskje se en film sammen for å ha det litt hyggelig, andre vil stenge seg inne på soverommet alene med en bok og tenke, eventuelt ikke tenke.

Men KLART at begge skal få si hva de tenker og føler uten avbrytelse, hvis ikke kommer man ingen vei. Respekt er et fint ord og man kan respektere hverandre uten å være enige om alt.

Skrevet

Nei jeg forstår at han vil ut etterpå, det vil forsåvidt jeg også:-))

Men jeg mener det er ufint av ham å gå FØR diskusjonen er ferdig. Når han har fått sagt sitt så bare går han, drit i om andre har fått fullført setninga.

kaklehøna:

HE he he.

Skrevet

Han hørtes litt barnslig ut.. Kanskje du må begynne å snakke først i diskusjonene deres da.. :)

Skrevet

Ikke sant, helst til jobbmailen slik at han blir gående og irritere seg hele dagen på jobben slik som du har irritert deg nå, ha ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...