Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Min lille skjønne datter har allerede fått en tann. Hun er 4 mndr. Gutten min fikk ikke tenner før mye senere så jeg er litt uerfaren på dette.. Hvordan pusser dere tennene på de minste? Hvordan tannbørste, bruker dere tannkrem? hvilken? Hvor ofte? Klemmer fra rådvill mamma med ganske så sår pupp....
3småtroll♥ Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 He-he;) Går over den bitinga med tenner etterhvert;) Da barna her var så små så pusset jeg så godt jeg kunne mens de lå på stellebordet. Lirket tannbørsten inn i munnen og pusset litt frem og tilbake:) Når de blir litt større er det lurt å la henne holde en tannbørste elv som hun kann tygge på og bli litt vandt til. Det er mange barn som nekter å pusse tenner når de blir litt større igjen.... Jeg brukte jordan tannbørste fra de var helt små (den med rundt skaft), men du får også kjøpt en slik til å tre på fingeren din. Den er mykere bust på og noen syns den er enklere å bruke. Den har de på apotek og div barneutstyrsforetninger. Det går på smak og behag- har ingenting å si for tennene;)
3småtroll♥ Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Jo- vi brukte også bittelitt tannkrem fra første stund. Barnetannkrem selvsagt;) Pusset morgen og kveld så langt det lot seg gjøre:)
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Takk for svar! Håper bitingen går over snart ja..ellers blir det slutt på pupp:-) Men pusser du likt som på større barn? (morgen og kveld med tannkrem) Eller bruker du bare vann? og om jeg skal bruke tannkrem, hvilken og hvor mye??? Huff føler meg litt inkompetent som ikke vet slikt...
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Skreiv vist samtidig som deg! hehe. Takker for svar:-)
3småtroll♥ Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Jo da-litt tannkrem (syns nesten ikke engang- dypper tannbørsten i hullet på tuben bare) Det er litt for fluor og litt for å venne de til smaken;) De barnetannremene er jo milde så bare å ta en av de;) Er jo ikke alltid man får pusset på kvelden når de er så små, men det viktigste er liksom å begynne:) Det å få inn en god vane er nok det viktigste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå