Gå til innhold

Når begynner de å sjekke åpning/modning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og helt grønn på dette, men her i gården er det i hvert fall ingen som har tittet "nedi der" i hele tatt i løpet av svangerskapet. Er det når slimproppen eller vannet går, riene starter e.l. at de er inni og sjekker åpning og modenhet? Evt. når man er på overtid?

Er ca. 37 uker på vei nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når eg var på kontroll på onsdag, sa jordmora mi at ho kunne sjekke modning og sette modningsakupunktur på meg neste veke. Kan visst begynne med akupunktur i veke 38.. Men eg veit ikkje om det er vanlig at alle blir sjekka, ser her inne at mange ikkje blir det..

Eg skal iallefall benytte meg av det! =) Godt å vite korleis eg ligger ann.. =)

Skrevet

åå jeg vil også bli sjekket åpning & modning!! Men, jeg vet ikke helt om de gjør det her faktisk. Sist jeg gikk gravid ble jeg ikke sjekket, men husker ikke om jeg spurte om det heller. Iogmed at lillemor da kom 3uker å 4 dager før hun skulle!

Men skal på sykehuset til JM neste uke på vekst estimering. Så tenkte jeg skulle høre med henne om ho kunne sjekke om jeg var moden ;) *krysser fingrene* for at det skal gå!! Er 37 uker når jeg skal til henne ;-)

Skrevet

jeg har termin om 3 dager, og har ikke blitt sjekket... men skal til legen på torsdag (etter termin) og da sjekkes jeg nok...

Skrevet

Ser ikke helt vitsen med å bli sjekket før termin. Ungen kommer jo ikke noe før allikevel om man blir skjekket eller ikke. Folk kan jo gå med 2-3 cm åpning i noen uker, så det er jo lett å få høye forhåpninger. For min del synes jeg ikke det er så moro å kle av meg og la noen titte til stadighet, så det får vente til de må.

Skrevet

Det er vel ikke akkurat det at jeg lengter etter gyn. undersøkelse, hehe ;-) Det virker bare som det er så mange her inne som vet hvor stor åpning de har. Knøtten kommer nok når han er klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...