Kengurine Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Hei Andre som har født som vurderer prevensjon? Trenger vel noe, men usikker på hva man skal velge. Brukte p-pillen før svangerskapet. Det tok litt tid før vi ble gravide, men om det var 11 år med pillen eller om det var det at vi ikke "traff" som gjorde det, vet jeg ikke. Tenker kanskje barn nr 2 om 2-3 år. Vil gjerne høre andres erfaringer og anbefalinger med prevensjon mellom to barn. Takk!
mammas skatter <3 Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 hei e har ikke anelse om kass prevansjon vi skal bruke. e bare 24 år å hadde gått på p-pilla i 7 år. før e slutta me de for å bli gravid merka e at d va noe som ikke stemte å fikk d da bekrefta når e ikke fikk at mens før mange mnd etter og den ikke kom regelmessig før fleire mnd etter der igjen og at d va over 35 dager mellom mens når den først kom regelmessig. d endte me at etter nesten 2 år fant de ut at e måtte ha hjelp for å bli gravid me perggotime tabletter for at d skulle vokse egg og ovitrelle sprøyter for å slippe/legge egg. så for min del har e IKKE NOE lyst å få tilført kroppen hormoner. og overlegen på gyn mente at vi ikke burde tenke for mange år på ny baby etter denne. søstra mi fikk p-pilla som ho kunne bruke når ho amma. men d blir ikke aktuelt for me.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Hei, hei. Jeg begynte på Cerazette p-pille etter datteren min. Det er en p-pille som kan brukes ved amming. etter en stund sluttet jeg på de og fulgte med på syklusen min og brukte "sikre" perioder isteden. Vi ville jo gjerne ha nr. 2 ganske snart, så for oss spilte det ingen rolle da om det skjedde "uhell". Denne gangen vet jeg ikke hva jeg skal bruke for har bestemt meg for ingen flere barn. Vil ikke bruke spiral, så sliter litt..
L&M Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Heia! Så lenge du ammer kan du kun bruke mini-pille, ikkje vanlig p-pille eller andre hormonelle prevansjonsmetoder. Men du kan bruke kobberspiral og andre ikkje hormonelle prevansjonsmetoder.. som kondom og sånn.. Trur d blir mini-pille på meg.. Føler ikkje for å sette inn sprial... Er vanlig å få større og vondare mens med den.. =/ Og kondom er no eit slit så lenge man er i fast forhold! Men d er min meining.. =)
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har vel egentlig bare ett valg tror jeg, hormonfri spiral pga tidligere blodpropp. Det var egentlig godt du nevnet det her, har helt glemt å snakke med legen min om dette.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 her blir det nok minipille når jeg må begynne med prevensjon.. men vil veldig gjerne ha en liten en til.. Jeg har blitt gravid på p-piller to ganger.. så får se hvor effektive de minipillene er!:S er jo lov å håpe:D
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 jeg brukte synfase p-pillen før jeg ble gravid nå, og når jeg sluttet med den var jeg gravid etter 2-3 uker. Utrolig nok! Hadde bare brukt den sammenhengende i 2 år da, kanskje det hadde noe med saken å gjøre? Ellers har jeg hørt at hormonspiral slutter å virke med en gang den tas ut, og som en bonus mister mange menstruasjonen når de bruker den. Jeg skal bruke hormonspiral denne gangen ihvertfall, så jeg vil anbefale den. Hvis du vil ha p-piller så slutter synfase å virke ganske kjappt.
MammanTilEmma❤ Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 brukte p-piller før svangerskapet, ble gravid etter 1-2 mnd:-) nå skal jeg begynne med hormonspiral tenkte jeg... slipper å tenke på å ta en pille vær dag liksom.. koster 1 448,- men billigere en p-piller i lengden.. kan jo sitte inne i 5 år vartfall,.,.
twoboys & a girl Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Bare brukt p-piller og minipille. Første tok 4 år å bli gravid, andre tok under tre mnd og tredje ble laget på minipillen....
_Løvemamma_ Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg gikk på p-piller for noen år siden, men ble så sykt hummørsyk av det at jeg måtte slutte, derfor vil jeg ikke bruke hormonell prevensjon. Har snakket med samboeren om det, og foreløpig heller vi faktisk mot kondomer, men skal snakke litt med JM om det på neste kontroll.
Kvikklunsj- født Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg er usikker på hva jeg skal. Men regner med at det blir minipillen. Etter førstemann brukte vi ingenting, bortsett fra såkalte sikre perioder. Da hadde vi riktignok bestemt oss for å ikke vente for lenge med nr 2 og hun fikk vi for en uke siden. Nå skal vi derimot IKKE kjøre på med ny graviditet og jeg må ha prevensjon. Men vil ikke ha noe som gjør meg til et hormonmonster. Mulig jeg prøver Lady Comp el når jeg har sluttet å amme.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Gikk på minipillen (cerazette) etter 1.mann. Gikk på de vel ett år før vi prøvde på nr2. Hadde en pillefri mnd (brukte annen prevensjon) og neste mnd som var 1.pp satt spiren. Regner med å begynne på minipillen etter fødsel denne gangen også. Etter det blir det kanskje Ladycomp eller noe, men ikke sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå