Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 ..at mine egne barn har MULIGENS svineinfluensa på facebook?? Jeg jobber i en barnehage og fikk beskjed om at jeg ikke kunne skrive sånn der, siden jeg har en mor som en venn der(vært venn med henne før jeg begynte å jobbe der) og han var redd for at hun skulle sladre videre til andre foreldre...???? Syns det virket utrolig tåpelig at jeg ikke kan skrive om det, det er jo ganske normalt å skrive det som opptar meg... Hva syns dere??
Tøffe Tøflus Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 jeg synes kanskje du kan vurdere å la vær, ihvertfall hvis du jobber i samme periode som de "muligens" er syke.
simba>>>3gutter Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 jobber også i bhg og vi får ikke lov til og ha egne meninger om svineinfluensa og vaksine utad. Deriblant i å fortele om noen har influensa på fb og til andre bekjente sånn at andre foreldre kan få greie på det slik at vi skaper hysteri blant foreldre. Litt vanskelig siden jeg har mange venner som har barn i samme bhg, men man skal tenke seg litt om hva og hvordan man sier det.
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2009 Muligens jeg er litt rar, men kan faktisk ikke se problemet. Foreldre er jo klar over at det er MANGE som er smitte med det i disse dager, og dessuten er man jo hjemme i den perioden barnet sitt er syk. Og smittet kan man bli bare man beveger seg utenfor døren, og treffer andre mennesker. De fleste foreldre vet jo at barn er utsatt for smitte i en barnehage og på skolen. Og jeg har foreldre til klassekompiser til mitt barn på facebook, greit for de å vite at vi er syke i den perioden det gjelder, så de ikke sender sine barn hjem til oss da. Her myldrer det normalt med barn etter skoletid og i helger ellers, og hadde jo vært dumt om de ikke visste. Selvsagt kunne jeg ringt hver og en av de det gjaldt, men siden jeg har de på facebook får de jo beskjeden der. Og dessuten går jeg på forebyggende medisiner, som sies skal redusere for smitte. Som jeg sa først, muligens jeg er rar i mine meninger her, men syns faktisk ikke min sjef kan si noe når det gjelder mitt privatliv... Jeg snakker tross alt ikke om barn som går i barnehagen der jeg jobber, vi bor på et helt annet sted, i en annen kommune.
Fifrildi Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, dette synes jeg sjefen din kan nekte deg, virker som om sjefen din forsøker å unngå panikk blant foreldre. Jeg jobber i departementene og der har vi ekstremt strenge regler for hva jeg får lov til å uttale meg om i nettsamfunn som privatperson ifht departementets politikk og om statsrådene. Dette fordi at når noen leser det man skriver kobler de gjerne deg med jobben din i stedet for å tenke at dette er deg kun som privatperson som skriver.
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2009 Panikk får vel foreldre uansett om dagen gjennom media! Og jeg som privatperson kan vel stille spørsmål jeg lurer på ihht svineinfluensaen når jeg mistenker at min sønn er blitt smittet eller ei, som kanskje mine venninner kan hjelpe meg å svare på?? Og at jeg er en venninne med ei som har et barn i den bhg jeg jobber i, skal vel ikke gå utover mitt privatliv ellers, ved at min sjef nekter meg å stille helt normale spørsmål man lurer på ved slike situasjoner?? Eller kanskje jeg bare må slette henne som min FB-venn kun pga at hun er mor til et barn på en annen avdeling enn der jeg jobber?? Syns det er å overdrive litt at sjefen kan nekte meg det... Helt normalt at en mor ytrer sine bekymringer og spørsmål på et slikt sted!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 vil nå heller vite om det er en mulig smitte rundt meg enn å ikke vite. skjønner ikke hvorfor sjefen blander seg opp i dette i det heletatt. Panikken i befolkninga kan man takke VG Dagblad, FHI og helsemyndigheter for... om du velger å skrive på fb at dere muligens har svineriet, så tror jeg ikke at alarmen går å folk ser ned på deg av den grunn. vil heller tro de tenker aha nå må vi følge ekstra godt med på barna fremover for evt behandling med tamiflu avhenigig av om de er i risiko gruppe å ikke er vaksinert. at du skaper panikk har jeg ingen tro på panikken den er der i fra før. var på legesenteret i går å la meg si det slik jeg hater eldre kvinnemennesker som har innbilt astma å peker jammen hvorfor fikk hun tilbud om vaksine hun er jo ikke i risiko gruppe. er faktisk i 3 risikogrupper men skal ikke vaksineres ennå fordi jeg er så i tvil om hele vaksinen!.var jo rett før dama gikk av hengslene hehe
kaffeplante Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 nei klart han ikke kan bestemme det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå