Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Litt sm kålrabi:) Om du spiser den rå. Konsistensen er litt lik, også. men det er verdens beste tilbehør til gryterett, stek og kjøttkaker om du sylter det:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Da kan det jo hende at ungene liker det... Kan en lage stappe av det?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg sylter det:) Søk på syltet gresskar, eller bare gresskar, så finner du nok noe. Jeg sylter det med ingrediensene; sukker, vann, eddik, og ingefærrot(denne er et must). Jeg har aldri spist det i annen variant enn syltet og rått. Så jeg vet ikke hva annet en kan bruke det til. Det er tusen ganger bedre enn tyttebærsyltetøy som tilbehør:) Jeg har et som venter på meg til i morgen. Det skal skaves ut, skjæres ut, syltes og bli lyslykt til kvelden;)
Tommage♀♂ Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Gresskar. Jeg har hvertfall ikke smakt noe annet som smaker gresskar
Gjest Antarctica Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Beskt, vammelt og ganske kjedelig. Som en agurk "gone bad" liksom. Huff, oppskrytt grønnsak dette gresskaret. Jeg nøyer meg med å lage lykt av det for å glede min sønn.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 "Agurk gone bad",he he! Takk, Pashla, der fikk du meg til å le
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 For å dra det litt lengre: hvordan få frøene til å spire? Jeg har (i vår) forsøkt å få gresskarfrø til å spire, men det var et dødfødt prosjekt. Tror gresskar hadde passet ypperlig inn i hagen min (skjønt ikke akkurat nå...). Fortell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå