Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Min mor har et alkoholproblem. Hun er ikke en typisk alkoholiker, har en god jobb, men hun drikker når hun har fri og på kveldstid. Dette er et nytt problem, som oppstod etter at hun gikk fra min far for 7 år siden. Hun har ved flere anledninger vært full framfor min datter på fire år, og vi har sagt klart fra om at vi ikke tolererer det, men allikevel skjer det igjen og igjen. Jeg har gått så langt som å si at hun ikke får være barnevakt på kveldstid, og bare i korte perioder på dagtid, men jeg har ikke nektet henne kontakt med oss enda. Og jeg ønsker det ikke heller. Min mor er en fantastisk oppegående dame, så lenge hun er edru, og hun har mye å gi til barnebarna sine. Dessuten vet jeg at den dagen jeg sier at jeg ikke ønsker mer kontakt, så må jeg holde på det, og det gjør meg vondt, og jeg vil ikke gjøre det før jeg er sikker på at jeg klarer å holde det. I det siste har hun skikket seg greit i nærheten av barnebarna, men nå i kveld kom det nok en skuffelse. Jeg og datteren min skulle komme på overnatting nå i kveld (vi bor flere timer unna) og skulle være til i morgen. Da vi kom nå i kveld var hun uten en liten tur, men da hun kom hjem var hun helt klart synlig beruset. Og hun setter seg ned og snakker med lillejenta mi, som om ingenting har skjedd. Hvordan kan hun gjøre dette mot oss?!?!?! Jeg blir så lei meg! Er helt på gråten nå. Og ser at dette påvirker jenta mi. Hun har vært stum som en østers, og hun snakker egentlig som en foss. Helt klart at hun merker at mormoren er full. FAEN! Vi er kjempenøye med å ikke drikke alkohol forran jenta vår, men hun ødelegger jo alt! Jeg vil ikke utsette snuppa mi for dette, men hva skal jeg gjøre da? Nekte min mor å se barnebarnet sitt, og dermed ta fra barnet mitt en mormor som for det meste er super? Eller utsette barnet mitt for å se en full mormor? Jeg er jo her sammen med henne, men allikevel! Kunne jo selvfølgelig bare ha dratt igjen, men jeg tror det blir mer traumatisk for snuppa hvis vi gjør det. Jeg vil bare gråte, men jeg må være sterk. Men dette synes jeg ikke at jeg fortjener! Og ikke minst fortjener ikke jenta mi det! Og mannen er på jobbtur, så jeg får ikke snakket med ham om det heller. Og egentlig tror jeg ikke at han forstår... Han sier bare at det er opp til meg... Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, egentlig. Bare få det ut, kanskje? Dritt!
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Kan hende du faktisk hjelper henne ved å si at hun ikke får ha kontakt med dere så lenge hun ikke er edru. Kanskje trenger hun den vekkeren.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Huff, vanskelig dilemma det der, er jo ikke bare å kutte kontakten heller med sin egen mor, da skal det være ille! Vet ikke om dette hjelper, men moren min hadde samme problemet når jeg og søskna mine var små, faren hennes (min bestefar) var også litt vel glad i alkohol. Mine eldre søsken husker dette bedre enn jeg gjør, jeg husker bare at bestefar var morsom og barnslig og synes han var helt topp å være sammen med! Jeg visste rett og slett ikke at han hadde et alkoholproblem før etter at han var død og jeg var voksen nok til å få høre det av mine søsken. Bestemoren vår var alltid der, eller så var mamma med oss når han hadde drukket. Ingen av oss har tatt noe skade av dette og vi var utrolig glade i bestefaren vår, han var en fantastisk bestefar til tross for sin svakhet for alkohol, så lenge barnet ditt er under tilsyn av edru personer og det ikke blir krangel og ubehagligheter så er det ikke sikkert at hun merker det på bestemor i det hele tatt. Det er såklart ikke bra at hun drikker så mye, men det trenger heldigvis ikke ødelegge så mye som man skulle tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå