Bella Donna Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 I dag skulle jeg hente sønnen min på 14 mnd i barnehagen. Jeg gikk inn på avdelingen og der sitter ei ung jente jeg aldri har sett før og bare ser dumt på meg. Den andre "voksne" personen der er ei jente som har vært vikar i ca en mnd. Jeg sier "hei", ingen av de svarer. Jeg tar opp sønnen min og spør han (nei, han kan selvfølgelig ikke svare) om han har hatt en fin dag. Jeg snur meg for å gå og sønnen min vinker, men de gidder ikke vinke tilbake. Jeg går så ut i gangen for å kle på og pakke sammen sakene. Da kommer tilfeldigvis en fast ansatt forbi. Hun kan fortelle at sønnen min ikke har spist eller drukket noen ting i dag. Jeg vil jo påstå at dette er ganske vesentlig informasjon, som jeg altså ikke hadde fått om denne ansatte ikke hadde kommet forbi. Ble så forbanna at jeg har lyst til å ta dette opp med styrer. Om man jobber i barnehage er det ikke bare barna man skal være flink med (tviler egentlig på den evnen også) men foreldene også. Hadde dere latt det forbigå, ellet tatt det opp?
Mrs. X Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Ta det opp og si ifra! Problemet med vikarer er at v ofte får folk som aldri har vært i en barnehage før, de aner ikke hva det dreier seg om, ergo gjør de heller ingen god jobb. Men de faste ansatte må jo veilede dem i jobben...
miapia Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg hadde gitt beskjed med en gang! Det der holder ikke. Vi sa ira om en dårlig vikar en gang, hu fikk ikke jobbe der med. Hun var sløv på samme åten. Har ingenting i en sånn jobb å gjøre med sånn oppførsel. Gå til styrer i morgen. Jeg hadde nok oppsøkt en fast ansatt før jeg gikk uansett. Hvis ungen min ikke spiser og drikker noenting så er han antakelig syk og jeg vil ha en telefon før barnehagen stenger... ikke en tilfeldig beskjed.
Trønderbærta Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Er helt nyansatt i bhg jeg nå (jobbet 3 dager), jeg kjenner de fleste foreldrene fra før av, men jeg helser uansett på de, og presenterer meg til alle foreldre jeg ikke har helst på før (var spesielt nøye på det i en bhg der jeg ikke kjente noen foreldre). Jeg har jo unge selv på bhg, å vet hvordan jeg hadde likt at de nyansatte hadde oppført seg, derfor prøver jeg så godt jeg kan å være slik. Jeg sier alltid hade til ungene og foreldrene, og snakker noen ord med hver enkelt forelder, slik at de får informasjon om dagen, og at de får en "trygghet"-følelse.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 jeg hadde tatt det opp! Jeg jobber selv i barnehage, og jeg ville ha visst om dette. Vi bruker en del vikarer for tiden, og vi ville blitt svært glad for slike tilbakemeldinger. Må si at jeg syns det er sløv oppførsel av begge de som var på din sønn sin avdeling, men spesielt av hun som har vært der en måned. Jeg har bare jobbet på min arb.plass to måneder, men jeg har hele tiden vært aktiv i hente og bringe-situasjonen, først for å bli kjent med foreldrene, og nå for å gi foreldrene en inntrykk av hvordan dagen til barnet har vært.
Bella Donna Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2009 Takker for svar! Jeg kommer til å ta det opp. Hun som har vært der i en måned har irritert meg hele tiden siden hun aldri har hilst eller gitt noen tilbakemelding overhodet. Tror aldri jeg har hørt henne prate. I dag tok hun virkelig kaka. Sønnen min er egentlig en storspiser, så når han en dag ikke rører noen ting er det ganske alarmerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå