Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 ei venninne som ikke har barn og ikke har planer om å få barn, hvordan morsfølelsen er? Min bestevenninne er ei super jente. Den beste venninna noen kunne ønske seg. Hun er også kjempeflink med min sønn (han er 1år) MEN, når hun kommer på besøk hos meg i helgene (hun bor 10 mil fra meg) så sover hun over, noe som er kjempe koselig. Men når hun er på vei, ringer hun og lurer på om jeg kan skaffe barnevakt slik at vi kan gå ut, eller drikke litt vin og bli litt knisete sammen. Dette skjer hver gang. Jeg prøver å forklare at det ikke bare er å sette bort sønnen min, men at jeg skal høre. Men i dag, ville jeg ha sønnen min hjemme, siden han ikke har vært hjemme på 3 helger, faktisk. Og prøver å forklare henne at det ikke er kult for meg å ha han hos svigermor eller min mamma hver helg. At jeg vil ha han hjemme. Og da kommenterer hun : "Han sover jo bare alikevel." Hva skal man svare til slikt? Føler at hun setter meg fast i et hjørne, og blir litt sur egentlig. Men kan liksom ikke klikke på henne heller, for jeg vet at hun hadde følt det slik med sine barn slik som jeg gjør for min sønn om hun hadde hatt noen. Dette ble langt og rotete sikkert, men setter pris svar God Helg
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Har hatt venninner som i årevis har forsøkt å formidle meg gleden ved å ha barn osv. De snakket for døve ører;)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Morsfølelse er en følelse som ikke går å forklare, man må bare oppleve den! Det samme gjelder andre følelser man får når man blir foreldre, andre uten barn kan heller ikke forstå hvor bekymra man blir for barna sine og hvor uendelig glad man kan bli i et annet menneske. Jeg trodde jeg skjønte følelsene mødre hadde for barna sine, men forstod raskt at det gjorde jeg ikke før jeg selv fikk barn:) Jeg skjønner at hun gjerne vil ha deg for seg selv, dere har det sikkert kjempemorsomt sammen og det er ikke noe galt i det, men neste gang hun kommer med forslag om å skaffe barnevakt til sønnen din og du ikke vil så tar du en hvit løgn! Si at du har prøvd, men det var ingen som kunne passe han denne helga!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Finn deg flere venninner. Ha moro med dem. Si til din krampesingle venninne at din opplevelse av "hva som er gøy" har endret seg, og på samme måte som en prompepute ikke lenger er festlig, er det ikke noe sort poeng å bli fnisete eller å ha barnefri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå