Gå til innhold

Svineinfluensa i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i barnehagen har svineinfluensa. Jeg er vaksinert og slik sett "safe", men så lurer jeg på om jeg allikevel bør holde lillegutt (2 1/2) hjemme fremover for å unngå smitte. Han ewr ikke i noen spes risikogruppe og derfor ikke vaksinert.

Er det litt hysterisk? (Føler at jeg er litt redd for det meste for tiden) Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er hysterisk, tenker sånn sjøl. Jeg ble vaksinert fredag 30. Det er nok smitte i bhg, og sønnen vår er ikke i risikogruppen og får derfor ikke vaksine enda. Jeg har mulighet til å holde han hjemme på mandag så da skal han ikke i bhg før tirsdag. Skulle gjerne hatt han hjemme lenger både for hans egen del og for at vaksina jeg har tatt skal få virke litt lenger. Og det er klart - hadde jo fått til det...liv og helse er jo viktigere enn at det blir krise på jobb...men.... Synes det er vanskelig. Jeg er litt sykmeldt fordi jeg er sliten, og må i tillegg jobbe litt hjemme. Mannen driver et firma det er vanskelig å være borte fra. Hvis jeg skal holde på både å holde oss hjemme og bekymre meg fremover, ender det vel med utslitt mamma og prematur fødsel... Lever et ganske begrenset liv nå, prøver å unngå å reise på butikken, er engstelig for at gutten vår skal leke med barn som potensielt kan være smittet uten at man vet det...tror dette har gått til hodet på meg jeg!!

Skrevet

akkurat samme situasjon her, jeg har valgt å holde gutten vår hjemme fredag og mandag (vi fikk vite om h1n1 på torsdag)...ikke fordi jeg egentlig er så redd for selve sykdommen, og jeg er vaksinert, men fordi jeg rett og slett ikke orker tanken på å stelle for min stakkars lille gutt hvis han blir syk - har 16 dager til termin, og faren kommer ikke hjem til oss før nå på fredag igjen, så jeg er helt utslitt i utgpkt! :) fant ut at det er lettere å stelle for en frisk gutt enn en syk gutt!

det kan jo hende han er smittet alt, og da tar vi det som det kommer, men ellers så ringer jeg bhg på mandag og hører om det er kommet flere tilfeller. hvis ikke, så sender jeg ham dit igjen på tirsdag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...