Gå til innhold

WHYYYY..så kom kvalmen tilbake, med stor styrke... brrrrr.


lmh81

Anbefalte innlegg

Ja da klarte jeg ny rekord.... 3 uker uten kvalme... er i uke 15 nå... har hatt noen flotte uker med energi og matlyst...men den gang ei... tror denne ungen er dårlig oppdratt allerede jeg! hihi...

men det er verdt det.

 

Noen andre med økende kvalme i 2 trimester! kjenner jeg begynner å bli lei av å høre... husk du er ikke syk, og det går snart over.... jeg vet jeg ikke er syk, men har aldri følt meg dårligere!!! :(

 

teller uker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det virker som ingen tror at du er syk lenger når du har kommet over 3mnd. Da skal det være over. Alle sier det til meg: "men du skal da ikke være kvalm og dårlig form nå? Du har jo kommet over 3mnd".

 

Jeg blir utrolig frustrert over å høre det, fordi det virker som jeg ønsker å føle meg forferdelig, være kvalm, kjenne grusomme lukter, ikke sove om natten og føle meg dårlig bare jeg går en tur på butikken for å handle mat.

Det er ingenting jeg ønsker mer enn å føle meg i god form, gå på jobb uten å føle klumpen i halsen, ta meg en tur på trening, shoppe i 2 timer uten å være helt kjørt etterpå..

 

Jeg er i 20 svangerskapsuke!!

Vi får bite tenna sammen - jeg tror ikke lenger på julenissen - dvs. jeg tror formen ikke blir bedre..sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i uke 19 og kvalm som bare det. Jeg hadde ei god uke med energi, hvor jeg klarte å komme meg ut av huset, jeg var kvalm, men spydde ikke. Nå spyr jeg igjen, rundt 10 ganger pr dag.

 

Jeg er også dritt lei av at folk "ikke tror" at jeg kan være dårlig fremdeles, jeg er også veldig lei av å ikke kunne svare at det går bra med meg når folk spør hvordan det går:-( Når det kommer frem at jeg fremdeles er kvalm så føler jeg at jeg må svare noe ala; "jaja/ men men, det går jo over, det går bra/ jeg er vandt med det nå.. bla bla bla.."

Virkeligheten er at: Det er ikke sånn jeg føler det, egentlig føler jeg at dette ALDRI kommer til å gå over, jeg synes ikke at det går bra og jeg er ikke vandt med det, jeg blir jo like lei meg hver gang jeg spyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplevde det samme som deg, opphold fra uke 13-15, så enda værre kvalme enn de 3 første måndene.. er nå i siste dag i uke 17, og er fortsatt noe kvalm.. er nå dempet (for det meste er det kun oppkast på dagen og halsbrann/sure oppstøt resten av dagen)

 

blir frustrert når folk sier; "man skal jo ikke være sånn etter 3 månder"... ste tanta mi hadde den ekstreme kvalmen så godt som hele svangerskapet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig forsont meg med at det kommer til at jeg kommer til å være kvalm de neste 20 ukene også. Jeg har blitt utrolig dårlig igjen nå, og spyr flere ganger til dagen, også om natten må jeg stå opp for å brekke meg/ spy:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Er i uke 19 og min kvalme er verre enn noensinne, den har dog aldri hatt noe opphold. Har vært dårlig fra dag 1 og det gir seg ikke og jeg begynner å bli rimelig deprimert nå som jeg er blitt sykemeldt og legen vurderer å legge meg inn på sykehus så jeg kan få intravenøs næring.. Svangerskapskvalme er et helvete! Og jeg er også uendelig lei av å høre de veldig trøstende ordene "om 5 mnd er han ute" og "det går over til slutt". 5 mnd virker ikke akkurat som fryktelig kort tid nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...