Gå til innhold

hva gjør dere med jobbjulebordene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer til å være 10 uker på vei på jobbjulebordet. Har ikke lyst å fortelle kollegaene mine så tidlig.

Det har vært mye fokus på om jeg snart skal prøve på nr 2, så tror noen av dem vil skjønne det når jeg ikke drikker.

Å kjøre funker dårlig siden det blir buss for alle. Er ikke så flink med løgner heller så vet ikke helt hva jeg skal si. Vurderer å droppe hele festen men har jo lyst å være med.

Tenker litt at kanskje de ikke legger merke til at jeg ikke drikker, men så er det jo sikkert velkomstdrikk og med felles vinflasker på bordet er det jo litt rart om jeg aldri skal ha påfyll.

Gode ideer mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta med alkoholfri vin å gjem i vesken, si du er så kresen på vin så du må ha den du liker :P de som drikker merker ikke hvor mange glass du tar :)

Skrevet

Jeg har samme problemet....men jeg lurer på om jeg rett og slett skal si det tidligere på dagen. Jeg er festrøyker, og de andre festrøykerne kommer garantert til å lure på hvorfor jeg ikke står på trappa og fryser sammen med de :-)

Skrevet

Samme problem her og..var nett på fest sist helg.Ein fest eg har sagt ja til for lenge sia.Tok med meg ei hvitvinsflaske med skrukork som eg hadde fylt med mozell..ingen som merka noken ting..eg er snart 8 veker på vei og synes det er litt tidlig å fortelle om graviditeten.

Skrevet

jeg skal på fest i dag, tar med alkoholfri vin, og sier at jeg ikke kan drikke fordi jeg går på medisiner, og har fått beskjed av legen å unngå det=0)

Skrevet

Helt enig med hun over som sier at de andre som drikker ikke kommer til å følge med på om du trenger påfyll eller ikke. Ta i mot velkomstdrinken, gå rundt med den i hånden, og etter en stund tømmer du den ut i vasken på do. Ved bordet får du påfyll en gang, og så bare beholder du glasset. Ingen merker om du tømmer det. Og hvis det er bar der kan du jo alliere deg med bartenderen og be om alkoholfri vin eller øl, og så kan du ta med deg glasset til bordet og heller drikke det. De andre er altfor opptatt av seg selv, tro meg, jeg har lurt kollegaene mine mange ganger! :)

Og dessuten, om noen skulle oppdage svangerskapet i uke 10, så er det vel ikke verdens undergang. Du klarer ikke å skjule det så mange flere uker uansett...

Skrevet

Sist jeg var gravid dro jeg på flere jobbfester og hadde den samme lille rødvinsskvetten hele kvelden. Haha, litt merkelig men ingen la merke til det. Når folk skålet, skålte jeg med og satte bare glasset til munnen uten å drikke noe og skulle noen fylle opp glasset var det bare å si at man ikke ville blande vinene:) Null problem. Men det ville kanskje blitt det om svangerskapet hadde vart såpass lenge at jeg skulle fortelle det og måtta a) la de tro at jeg drakk under graviditet B) skjønne at jeg er litt mer utspekulert enn det som er ok... ;P

Skrevet

Jeg må nok droppe julebordet i år. Er for dårlig.... Er sikkert avslørt nok som det er på jobb. Er jo sykemeldt i noen uker fremover, uten noen åpenbar grunn. Og satt de siste par dagene og knasket start-kjeks hele dagen, til og med i møter. Jeg tipper jeg ikke trenger si noe når jeg kommer tilbake på jobb, disse damene VET, det er jeg sikker på.

Skrevet

Jeg har ordnet det slik at jeg skal ha beredskapsvakt, og kan da ikke konsumere alkohol i tilfelle.

Så det er good! Hvis ikke, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde løst det.

Vil være 10+3 på julebordskvelden.

Tør ikke å kjøpe kjole helt ennå :-p

Skrevet

Sist jeg var gravid var jeg i fin form; ikke kvalm eller uvel. Da snakket jeg med bartenderen og fikk servert alkoholfri øl før maten, og alkoholfri vin til maten. Veldig greitt ;) Ingen ante noe. Denne gangen er jeg kvalm og ikke helt i form, så tror jeg velger og si det til kollegaene mine. Kan tenke meg at de har skjønt det siden jeg har vært sjukmeldt, og er det videre, så da kan de like godt vite ;) Er jo bare en god nyhet, og om noe skulle gå galt kan det også være greitt at de vet. Lykke til :)

Skrevet

Jeg var på fest forrige helg og da kjøpte jeg meg en ølboks, helte ut øla og putta på vann.

Siden det var en boks, så var det ingen som så hva som var oppi.

Så jeg drakk en del vann/brus på den måten, og så så det ut som at jeg drakk vann.

Måtte også gå et par ganger til baren for at det skulle se ut som at jeg kjøpte en ny øl, men da sto jeg bare der og så...

Dere får ha lykke til.

Kristine1976

Skrevet

Dere kommer med mange smarte triks :) Denne gangen slipper jeg julebordet for jeg må jobbe seinvakt den dagen så slipper å tenke på det. men skal være med på sambo sitt julebord, er da 10 uker på vei. Tenkte jeg skulle si at jeg skulle på nattevakt og bare være med på middagen for så å dra hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...