Gå til innhold

Hvem passer storesøsken under fødselen??


Trille me en liten en i magen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har to barn fra før og nå sitter jeg her og lurer på hvem jeg skal spørre om barnevakt når fødselen starter. Har besteforeldre i nærheten så burde vel kanskje høre med de først??

Hvem passer deres storesøsken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom besteforeldrene kjørende i tre timer for å passe barnebarn. De var på hytta og jeg hadde såpass lenge uregelmessige rier at de rakk det hele. Hadde de riktignok kommet en halv time senere hadde vi måttet slenge de inn til naboen, for vi dro på sykehuset rimelig kjapt etter at de kom!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnemoren skal være tilgjengelig hvis det skjer noe når de er her. Samboer har to fra før som vi skal ha i tre uker nå. Termin 28. november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hurtigføder forrige gang og våre foreldre bor 1 time og 20 minutter unna, og det dersom dem rekker ferge som går AKKURAT når vi trenger det..

Så vi har spurt ei vi kjenner i prinsens BHG, som også er svigermor til bestevenninna min og bestemor til Gudsønnen min; om hun kan stille, OG vi har snakket med BHG så han får komme uansett hvilken dag det måtte være (han har ikke full plass). Så da er det veldig greit at hun som skal ha ansvaret for han jobber der i tillegg :-D Vi kommer også til å få bruk for henne litt de dagene jeg ligger på sykehuset, da det er blitt besøksforbud for alle, med unntak babyens far på sykehuset hvor jeg skal føde i frykt for svineinfluensasmitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere alternativer, kommer an på om moren min skal jobbe eller ikke (jobber deltid). Blir enten mormor/(morfar) eller tanten- de bor nært - mormor 10 min å kjøre, tanten 3 min å kjøre. Ikke at jeg hadde hastverk forrige gang (tok 18 timer), men er greit at de er nærme synes jeg. Farmoren bor drøye 30 min å kjøre, så hun blir nok ikke brukt som barnevakt akkurat under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...