Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse?? Noen som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvike medisin fikk dere? Hvor lenge måtte dere ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har hatt det. Lå på sykehus i en uke og fikk morfin

Skrevet

Hadde du feber? hva antibiotika fik du?

Skrevet

Ja, har hatt det. Var sinnsykt vondt. Lå på sykehus og fikk intravenøs medisin. Vet ikke hva slags.

Skrevet

Fikk noe intravenøst i tillegg til morfin. Husker ikke helt hva det var.

Hadde feber, vondt i ryggen (klarte ikke stå oppreist), kastet opp og var rimelig dårlig ja.

Skrevet

Fikk antibiotika og var dritdårlig en ukes tid.

Skrevet

ok, er ikke dritdårlig, bare slapp, varm, forkjølelses-symptomer. Fryser osv..

Skrevet

Ja, jeg har hatt det. Fikk noe penicillin, men fant ut at jeg var allergisk mot den. Så måtte jeg ta bactrim i ei uke og da ble jeg litt bedre, men sykdommen hang i ei uke etter det også. Tror jeg husker at jeg måtte ta en ny runde med bactrim etterpå også.

Skrevet

Som de andre her skriver så ble jeg også innlagt på sykehus. Hadde sinnsykt vondt i ryggen og veldig høy feber. 40,7 da jeg kom inn på sykehuset.Hadde frost anfall og var rimelig dårlig, ja!

Fikk flere sorter antibiotika intavenøst før de fant en som virket + noen tabeletter. Husker dessverre ikke navnet på dem nå.

Jeg var innlagt i 5 dager.

Skrevet

Vanlig antibiotika i behandling for nyrebekkenbetennelse er: Selexid, Bactrim eller Amoxicillin.

Behandlingstid er 10-14dager vanligvis, svært viktig man fullfører kuren, men hvis man mistenker alvorlig bivirknner, eller blir syke/ dårlige av kuren så bør man prøve et av de andre alternativene.

Ubehandlet kan nyrebekkenbetennelse i noen tilfeller gi permamente skader på nyrene.

Skrevet

Hvor mye Bactrim tok du pr dag? 5 dager eller?

Skrevet

har to av de ørten gangene jeg har hatt betennelse i området fått beskjed om at jeg har nyrebekkenbetennelse.

har fått trimoteprim eller tilsvarende i 10 dager.

Skrevet

Ciproxin i en uke tok knekken på den. Fikk det først etter å ha fått utallige kurer med Selexid, Trimetoprim og Bactrim, uten annen effekt enn at det blusset opp igjen.

Ble så til slutt oppdaget en gigantisk nyrestein i overgangen til blæren, og etter at den ble operert ut har jeg aldri hatt en eneste UVI eller pyelonefritt igjen!

Men: takket være at steinen var uoppdaget i over flere år (antagelig), sliter jeg nå med kronisk hydronefrose (utvidet nyrebekken), slik at jeg fortsatt får gleden av å kjenne på smertene fra tid til annen. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...