Mamma til gutt og jente....... Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 hvike medisin fikk dere? Hvor lenge måtte dere ta?
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, har hatt det. Lå på sykehus i en uke og fikk morfin
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2009 Hadde du feber? hva antibiotika fik du?
Har 2 jenter Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, har hatt det. Var sinnsykt vondt. Lå på sykehus og fikk intravenøs medisin. Vet ikke hva slags.
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Fikk noe intravenøst i tillegg til morfin. Husker ikke helt hva det var. Hadde feber, vondt i ryggen (klarte ikke stå oppreist), kastet opp og var rimelig dårlig ja.
b10na&lillegull Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Fikk antibiotika og var dritdårlig en ukes tid.
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2009 ok, er ikke dritdårlig, bare slapp, varm, forkjølelses-symptomer. Fryser osv..
Silje og Vaniljebollene Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, jeg har hatt det. Fikk noe penicillin, men fant ut at jeg var allergisk mot den. Så måtte jeg ta bactrim i ei uke og da ble jeg litt bedre, men sykdommen hang i ei uke etter det også. Tror jeg husker at jeg måtte ta en ny runde med bactrim etterpå også.
Lille my ;) Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Som de andre her skriver så ble jeg også innlagt på sykehus. Hadde sinnsykt vondt i ryggen og veldig høy feber. 40,7 da jeg kom inn på sykehuset.Hadde frost anfall og var rimelig dårlig, ja! Fikk flere sorter antibiotika intavenøst før de fant en som virket + noen tabeletter. Husker dessverre ikke navnet på dem nå. Jeg var innlagt i 5 dager.
Sjefsmegga Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Vanlig antibiotika i behandling for nyrebekkenbetennelse er: Selexid, Bactrim eller Amoxicillin. Behandlingstid er 10-14dager vanligvis, svært viktig man fullfører kuren, men hvis man mistenker alvorlig bivirknner, eller blir syke/ dårlige av kuren så bør man prøve et av de andre alternativene. Ubehandlet kan nyrebekkenbetennelse i noen tilfeller gi permamente skader på nyrene.
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2009 Hvor mye Bactrim tok du pr dag? 5 dager eller?
lille sprelle Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 har to av de ørten gangene jeg har hatt betennelse i området fått beskjed om at jeg har nyrebekkenbetennelse. har fått trimoteprim eller tilsvarende i 10 dager.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Ciproxin i en uke tok knekken på den. Fikk det først etter å ha fått utallige kurer med Selexid, Trimetoprim og Bactrim, uten annen effekt enn at det blusset opp igjen. Ble så til slutt oppdaget en gigantisk nyrestein i overgangen til blæren, og etter at den ble operert ut har jeg aldri hatt en eneste UVI eller pyelonefritt igjen! Men: takket være at steinen var uoppdaget i over flere år (antagelig), sliter jeg nå med kronisk hydronefrose (utvidet nyrebekken), slik at jeg fortsatt får gleden av å kjenne på smertene fra tid til annen. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå