Gå til innhold

Dere som jobbe i bhg (barn 3-5 år)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På morgene og ettermiddagene når dere er lite folk på jobb, har dere noen "favoritt" aktiviteter til barna da, eller noen aktiviteter for å roe ned barna generelt?

Som "ny" barnehageansatt trenger jeg tips til slike aktiviteter, rolige ting å holde på med, som ikke man går så fort lei av, og som kan fenge de fleste barna i den alderen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe jeg bruker på ettermiddagene når jeg er alene, er at jeg først får mellomvakten tll å rydde. Så har jeg forskjellige sang leker osv. Bjørnen sover, Inn i en butikk, alle mine barn kom hjem (hvordan , den er veldig grei for da kan jeg registrere om det er noen bevegelser de ikke kan.. og de syns det er VELDIG gøy), leker teppe leken osv.

ulempen de gangene jeg gjør det slik er at ingen vil gå hjem når foreldrene kommer. hehe

Ellers så er jeg stor fan av LEGO. hehe. veldig kjekt å sitte med på morgningen og ettermiddagen. Fargelegging kan også være greit..

Skrevet

Kitt og perling går det mye i om morgenen. Om ettermiddagen er vi for det meste ute, visst stygt vær, så perler vi gjerne, tegner o.l.

Skrevet

Hvordan er inn i en butikk, og alle mine barn kom hjem, og teppe leken???

Skrevet

Alle mine barn -

barna står inntil en vegg. og den voksne står på andre siden... så roper du alle min barn kom hjem, så svar de HVORDAN, så sier du en beveglse de skal gjøre. hoppe, krype, åle, baklengs, sidelengs, rulle osv. Så når de er kommet bort til deg gir du de en klapp på ryggen osv og sier at de var flink..;) så går de tilbake. denne leken kan iallefall barna der jeg jobber leke i timesvis. hehe

Butikkleken er litt vanskeligere å forklare for den må man kunne synge og da må man kunne melodien. hehe...

teppeleken er når man gjemmer et barn under ett teppe. et barn blir sendt på gangen, så gjemmer man ett barn og roper på barnet på gangen. så kommer den inn og skal finne ut hvem som ligger under teppe....

Vi er stortsett ute til stengetid nå, men når mørket setter inne for fullt kommer vi til å gå inn tidligere og da pleier jeg å gjøre dette....

på morgningen liker jeg godt å sette meg ned med togbanen, og nå når julen nærmer seg er det kjekt å ta frem litt papp, glitter og lim og lage julekort..;)

en morgen lagde vi kikkerter av doruller. veldig stas...de sitter mye roligere når vi har slike aktiviteter...

Skrevet

Da har jeg ting å prøve ut med ungene, slike aktiviteter passer jo perfekt når vi er i gymsalen også da :).

Skrevet

ja perfekt i gymmen..;)

Skrevet

Den butikkleken, er det "for dette er en liten klapp i henda-butikk, klapp i henda-butikk"-leken? Hadde helt glemt den, men kom på den nå når du nevnte butikk og sang :-D Nesten så jeg savner å jobbe (men bare nesten)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...