Gå til innhold

Et spm om influensavaksinen til de som IKKE er i risikogruppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos legen hos oss kunne vi skrive oss opp på en liste at vi ville ha vaksinen. Fikk i dag beskjed at jeg kunne ta den på torsdag. Det jeg tenker da, er at hva med de som er i risikogruppan? Har de fått den allerede? Vet jo at de sier at noen plasser har ikke alle fått, men kanskje det ikke er slik her,

Men føler meg veldig "sleip" som da liksom "sniker" i køen. Men gjør jeg det? Er det ikke legen som bør ha kontroll på det?

Jeg tenker litt at de som er i risikogruppa som vil ha vaksinen bør jo ha ringt til legen til nå. Vi kan vel liksom ikke vente til de ha bestemt seg før de andre får vaksinen. Har f.eks ei på jobb som er gravid. Hun vet enda ikke om hun vil ha den. Men fatter jo liksom at andre da plutselig kommer før henne siden hun ikke klarer å bestemme seg.

Men hva hadde dere gjort? Stolt på legen at an gir vaksinen i rett rekkefølge og tatt den? Eller sagt du ikke ville ha den enda i tilfelle det er folk i risikogruppa som ikke har fått den enda? Og hjelper det de i Oslo f.eks at jeg ikke tar den? De sender den vel ikke til de likevel selv om de mangler vaksiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet faktisk ikke hvordan du skal forholde deg til dette. Jeg er helsepersonell, og min sønn er i risikogruppen, så vi har vært å fått vaksina. Hadde lillemor med, og tenkte hun kunne få den samtidig, men hun kunne da ikke få siden hun ikke er i risikogruppa.

Jeg var innom helsesenteret i dag, og fikk høre at de snart er tom for vaksine der.

Regner jo med at legene vet, men de regner jo sikkert med også da at de som er i risikogruppa vet det, og skynder seg å ta vaksina mens det er mer igjen. De kan jo liksom ikke sitte å holde igjen vaksine fordi kanskje det kommer noen fra risikogruppa..

Skrevet

Er du 100% sikker på at det var svineinfluensavaksinen og ikke den vanlige sesonginfluensavaksinen han tilbød deg? Jeg har også fått tilbud om å ta vaksine mot vanlige sesonginfluensaen nemlig. Dersom det virkelig var vaksine mot svineinfluensa du fikk tilbud om hadde jeg tatt den, regnet med at legen din har oversikt over hvilke pasienter som har fått og ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...