Februarbaby2010 Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Hei! Noen andre som har vondt i lysken? Fikk vaksinen i går. Fikk vondt i magen ca.5 min etter den var satt. Tenkte det sikkert bare var psykisk:-) Da jeg gikk hjem fikk jeg voldsomt nedpress og babyen sparka som en gal. Har aldri kjent sånn intens sparking før. Er forresten i uke 24. I dag har det ikke vært mye tegn til liv, bare litt "rutling" der inne. Men det er forsåvidt vanlig. Har hatt vondt i armen og følt meg småsyk hele dagen, men det skal jo være normalt. Men nå fikk jeg plutselig intense smerter i lysken. Vet jo man kan få dette når man er gravid, men ble litt bekymret siden det kom akkurat i dag. Er det noen andre som har vondt i lysken og som er ca. like langt? Det er på høyre side, og stråler ned på innsiden av låret. Er ikke bekkenløsning, har det på vanstre side, men dette er annerledes. Den drita influensa!!! Hadde bestemt meg for ikke å ta vaksina, men ble til slutt skremt til å ta den. Da jeg endelig hadde bestemt meg for det, var det ikke noe sted jeg kunne få den. Har stressa i en uke for å få tatt den, men nå er det nesten som jeg angrer...:-) For et styr sier jeg bare.
ingebølla Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Ikke tatt vaksinen, men har en vanvittig lyskestrekk om dagen. Hvis jeg sitter stille over lengre tid er det så er det condt å gå på beinet. Er i uke 23. I følge jordmor er det vanlig med strekk/vondt i lysken med strålinger nedover (vondt kan være alt fra en liten strekk til at det føles som noen stikker en kniv inn i lysken), ligamentbåndene som holder livmor på plass strekker seg og det vokser mye der nede. Så sannsynligheten for at det er dette og ikke noe på grunn av vaksinen er stor...
....().... Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Har ikke lyskevondt, men veldig stor hevelse på stikkstedet. Ca 10 cm i diameteter hard ball (den stikker ikke 10 cm ut av armen altså, men i bredde). Har dere det da?
Februarbaby2010 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2009 Er bedre i dag, så var nok tilfeldig. Men kan ikke unngå å bli litt bekymret... Men det går nok godt med oss alle:-) Lykke til!
Mammatilsnart2:) Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg skal ta vaksinen på onsdag men må si jeg gruer meg litt. Gjør det for lillebror i magen, hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg ikke tat den. Lyske smerter helt normalt har det masse jeg å , spesielt vondt når man skal reise seg etter å ha sitti lenge
....().... Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Det er jo også normalt å få litt hovne lymfeknuter av vaksinen. I lysken er det en del lymfeknuter. Også under armene hvis du har kjent noe der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå