Gå til innhold

Har dere noen dårlige venner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge mannen min har jeg et par. De er vel egosentriske og krever mye støtte og feedback uten å gi noe tilbake. Jeg er jo glad i de, men investerer mindre energi i vennskapet og setter ikke himmel og hav i bevegelse for å stille opp og hjelpe lenger.

Skrevet

Jeg luker ut de dårlige etterhvert. Det er de som jeg får høre snakker dritt om meg bak ryggen min, gjerne uten grunn. Har de noe å si, vil jeg gjerne at de sier det til meg i stedet for om meg. Så jeg har vel ikke egentlig dårlige venner, de er ikke vennene mine lenger.

Ellers har jeg gode og mindre gode venner. Det vil jo alltid være slik at man er nærere enkelte.

Skrevet

Nei. Er du en dårlig venn så er du ikke min venn.

Skrevet

enig med miss misantrop

Skrevet

jeg er heller alene en i dårlig selvskap ;)

Skrevet

Nei jeg har ikke det lenger, jeg har hatt... men når noen oppfører seg dårlig mot meg og ikke er villig til å be om unnskyldning eller prate med meg om det så lar jeg kontakten skli ut, og det har den gjort med noen av mine barndomsvenner.

Men årene går og nye venner kommer jo til, gjennom jobb,gjennom venners venner, nye bosteder, fester, osv...

Jeg strekker meg laangt for vennene mine men har lært meg med årene og ikke strekke meg så langt at det går utover meg selv.

Dårlige venner er for meg mennesker som er egoistiske, trangsynte, og ikke kan se andre enn seg selv feks... det finnes ørten eksempler :)

Skrevet

Jeg vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men mange av mine "venner" (eller omgangsvenner) er psykisk syke/ustabile av noe slag. Og det er helt ok, men nå har jeg bare kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder/klarer snakke med noen av dem. Rett og slett fordi de er aaaalt for selvsentrerte hele tiden. Det triste er at om jeg har en god nyhet så kan jeg ikke fortelle det til dem for de er så selvsentrerte. Huff, nå klager jeg mye :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...