Gå til innhold

Ta utdannelse eller få mer jobberfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite dilemma, har ganske lite jobberfaring til tross for at jeg er i slutten av 20-årene (har vært mye hjemmeværende med barn, hatt endel helseplager).. Har en utdannelse da, men det er ikke høyskoleutdannelse og ganske vanskelig å få jobb.. har gått et år på høyskole før så vet litt om hva det innebærer da.

Har tenkt å enten begynne å jobbe (da sannsynligvis i en butikkjobb e.l da det ikke er så lett å få noe annet), eller å søke på sykepleien eller vernepleien til neste høst, da er yngste 2 år..

Vet jo det er bra å ta en høyere utdannelse, men er redd for å være vel 30 og med manglende arbeidserfaring når jeg skal begynne å søke jobber etter endt utdannelse.. hvordan vil det ta seg ut?

Dette er alternativene:

1. Få meg en deltidsjobb

2. Gå sykepleien (fulltid, ikke mulighet å jobbe ved siden av pga ganske lang reisevei og helse)

3. Vernepleien (deltid, så mulig å jobbe litt ved siden av, mer tid hjemme)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også lyst på et barn til om 2-3 år, vet ikke helt hvordan det kommer inn i planene..:)

HI

Skrevet

Jeg ville tatt høyskole/universitetsutdanning, men om jeg hadde hatt dårlig helse ville jeg så absolutt satset på noe annet enn sykepleien. Å være sykepleier er tungt både fysisk og psykisk og ikke et godt yrkesvalg om en allerede har helseplager.

Skrevet

Vernepleie. Både fordi du da kan jobbe litt ved siden av, og fordi du da er ettertraktet i diverse boliger der det i enkelte er så rolig at det er fint for folk med litt dårlig helse.

Skrevet

Hva med sosionom eller barnevernspedagog? Som forhenværende sykelig hjemmeværende trygdemotaker vil er jo pensum kjent og medstudentene har du jo alt truffet på venterommet.

Lykke til!

Skrevet

Hun sa da ingenting om at hun har mottatt trygd?

Men hi, jeg ville valgt vernepleie. Hva slags helseplager har du hatt? Det kan jo ha en del å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...