Gå til innhold

ang ortrivin nesespray..??Trenger svar fort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er såååå tett i nesen itillegg til,vond hals,vondt i hode,slapp og rar generellt,og er selfølgelig redd for at det kan være svineinfluensa..Men skal prøve å tenke posetivt å gjøreett par forebyggende grepp som pleier å funke ellers når je gikke er gravid..DVS nesespray ,en febernedsettende,koke opp masse fersk chilli ,ingefær,og hvisløk i 1 liter vann og drikke det og legge meg under dyna og håpe på det beste...Men trodde ikke jeg kunne ta nesespray mens man er graivd,men på pakkevedlegget på nesesprayen står det"brukes med forsiktighet av gravide.ungå høye doser og hyppig bruk.bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret.kan benyttes under graviditet"

Ville dere tatt eller ikke?? og noen som syntes jeg burde kontakte lege nå?Har ikke feber....

Bøe vist litt langt dette..

Men setter pris på sva:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda du kan bruke otrivin. jeg har brukt det hele svangerskapet. og vet at det er mange gravide som bruker det. Ingen fare :)

Trenger ikke komtakte lege synes jeg da, men det er jo litt opp til deg hvor bekymret du føler deg. Er nok ikke svineinfluensa om du ikke har feber.

God bedring.

Skrevet

Kan man TA nesespray...?Herregud å jeg som har gått i nesten 9 mnd(har term om 20 dager )og har vært konstant tett i nesa natt og dag....

åhhh det skal bli godt med ett skudd...hehe:)

Skrevet

har brukt otrivin hele svangerskapet. I uke 37 nå, Hadde ikke overlevd uten! prøvde å bruke mest saltvann i 1. trimester.

Skrevet

ja jeg har brukt det hele svangerskapet, ellers hadde jegblitt kvælt tror jeg. Var innlagt på Riksen, og de sa at jeg bare skulle ta det, men prøve å begrense meg selvfølgelig. Er størst fare for at man blir avhengig... mens babyen vil nok få i seg minimalt fordi dette virker lokalt.

Ta deg et skudd og nyt det :-p

Skrevet

Jeg tar også nesespray. Otrivin og Rinox. Jordmor sa at det var ok! God bedring!

Skrevet

Det er egenlig ikke anbefalt, men jeg tok en del i forrige svangerskap. Ganske mye egentlig. Klarer rett og slett ikke å ha tett nese og det var det eneste som gjorde susen!

Denne gangen har jeg klart å holde meg uten otrivin ved å bruke saltvann regelmessig slik at ikke slimhinnene tørker ut og blir rengjort. Ved forkjølelse har jeg brukt et sterkere saltvann (3,5%) Kjøpt på Boots.

Skrevet

Hei, jeg har brukt otrivin gjennom hele svangerskapet. Hadde ikke overlevd uten og tror jeg måtte hatt aircondition på 16 grader hvis jeg i det hele tatt skulle fått puste:o) Saltvann har ikke funket på meg og jeg prøvde også en spray på resept for allergikere. Jeg har lest flere innlegg her inne om at vi ikke kan bruke det og at det er fyfy. Men har valgt og høre på legen og pakningsvedlegget:o)

Skrevet

Herre mi hatt er det mulig???Kommer ikke over at jeg har sliti meg ut gjennom svangerskapet uten nesespray..KJøpte her om dagen slik at jeg hadde klart til fødsels som jeg skulle legge i fødebaggen.Og det er en stooor ting jeg har gledet meg til etter babye er født og tilogmed ønsket at jeg skulle føde før slik at jeg kan ta nesespray for å slippe unna potte tett nese...

• 2 uker senere...
Skrevet

Men hvor lang pause må man ta mellom periodene m nesespray? Det står at man ikke skal ta mer enn 10 dager sammenhengende, men hvor lenge må man egentlig vente før man kan ta på nytt? Noen som har fått svar på dette?

Skrevet

jeg har også brukt Otrivin mer eller mindre gjennom hele svangerskapet.... - og det gjorde jeg med de 2 første også.

Er helt sikkert ikke anbefalt, men har noen gode legevenner som mente det ikke var noe farlig for barnet.

Ble litt glad når jeg leste at det var flere som gjorde det samme:-)

For meg har det iallefall vært redningen.

Skrevet

Har brukt saltvann nesespray bare, har funker for meg. Trodde heller ikke en skulle bruke otrivin! Jaja, nå er jeg snart ferdig ;)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde tatt kvelden uten Otrivin. Under graviditeten hovner slimhinnene i hele kroppen. Ikke alle som merker noe, men jeg er sånn. "Tja, forkjølet eller gravid nå..." Tett i nesa etter 1. uke. Otrivin med mentol er helt fantastisk. Kjennes ut som man får ett nytt liv. 2-3 puff i løpet av døgnet er alt som trengs, mnen uten vet jeg ikke hva jeg skulle gjordt.

Når det gjelder angst for avhengighet kan jeg berolige engstelige med at tettheten går over etter at du har født. Da går slimhinnene tilbake av seg selv. Hadde med nesespray på føden begge de andre gangene, men jeg trengte det ikke :o)

Lykke til og pump i vei med god samvittighet!!!

Klem fra Marnarmamma

Skrevet

Jeg har holdt meg til saltvannspray - og etterpå mentolkrem i nesen. Det fungerer ganske bra.

Tror at grunnen til at de er litt usikre på vanlig spray er at den får de små blodårene til å trekke seg sammen. Skjer dette bare i nesen er det ikke noe problem, men får man den effekten ellers i kroppen kan det være ugunstig.

Hadde prøvd å holde meg unna, MEN er det krisetett tror jeg ikke det gjør stor skade m litt nesespray.

Skrevet

jeg har brukt det morgen og kveld hele svangerskapet, ellers hadde det aldri blitt noe søvn på meg, orker ikke gå rundt tett i nesen. jeg erfarer at dette er noe SVÆRT mange gravide gjør, og jm sa det gikk HELT greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...