Gå til innhold

Ville dere ringt legevakten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt i kroppen, hode og bihulene. Nesen renner og er tett omenannen. Jeg har vondt i halsen og har hostet/hoster litt..

 

Men jeg har ikke hatt feber. Det meste jeg har målt er 37,5.

 

Og man "skal" ha feber om man har svineinfluensa, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke har feber så er det tvilsomt at du har svineinfluensa..Hadde nok ikke ringt legevakten før jeg hadde fått høy feber.

 

Ring legen din på mandag heller, med mindre du ikke blir dårligere da.

 

God bedring;)

Skrevet

Okei... Hmrf, jeg målte nå og hadde 37.7 og det er 45 min siden jeg tok 500 mg paracet..

 

Håper ikke jeg har det siden jeg har ei lita ei på 9 mnd.

 

Huff, denne nøff nøff influensaen er jaggu skummel.

 

Tusen takk for god bedring :)

Skrevet

Det høres bakterielt ut, ikke viralt.

 

La kroppen få ordne opp selv, sånn som du vanligvis ville ha gjort. Lag deg en god kopp te eller varm melk med honning pluss en god dose selvmedlidenhet ;-) Så går det nok over, sånn som forkjølelser vanligvis gjør!

Skrevet

De symptomene du har nå, har jeg når jeg er forkjøla. Tror ikke det er svinesyken nei. Men god bedring til deg :)

Skrevet

Og om det er svineinfulensa- Hva mener du legevakta skal gjøre med det???

 

Hvis alle med infulensa og forkjølelse skulle gått til legen, da hadde de jo ikke fått gjort noe annet da!

Skrevet

Beroligende og lese her gitt :) Puh.

 

Nå skal jeg slappe av, drikke te og satse på at formen blir bedre utover helgen :P

 

Tusen takk igjen for svar og god bedring'er :D

Skrevet

Til deg 20.07

 

Legevakten kunne testet og hadde/er det svineinfluensa så kan jeg unngå å smitte andre vel!

 

Jeg vil ikke være ansvarlig for at andre blir syke med noe så alvorlig! Tenk om noen som er syke med svineinf. går rundt som ingenting og smitter noen som blir alvorlig syke? Og til og med kanskje dør?

 

Grøss og gru.. Nei, om jeg får/har svineinf. skal jeg holde meg inne hvertfall 9-10 dager!

Skrevet

legevaktene tester ikke på svineinfluensa (ikke rundt omkring der jeg jobber da),er så vidt fastlegen gjør det, og dette vet jeg da jeg jobber på legekontor, vi har fått beskjed fra sykehuset om at det skal kunn testes på de som det er nødvendig å vite om de har det pga risikoen for alvorlig sykdom, for det er jo egentlig ikke noen vits i å bli testet, man må bare oppføre seg om om man har influensan da hvis man har symptomene og feber og holde seg inne.

 

god bedring til deg:)

Skrevet

Tror du legevakten ville testet meg? Jeg er i risiko gruppen og pandemi.no anbefaler alle med symtomer om å ta kontakt med lege.

 

Skjønner at legene ikke kan teste alle som er syke eller tror de har det.

 

Jeg skal uansett slappe av og ta det rolig og håpe at min familie og jeg klarer oss uten vaksiner og svineinf.

Skrevet

Legevakta er til for øyeblikkelig hjelp!

Alt annet kan vente til fastlegen er åpen!

 

Infulensa er IKKE øyeblikkelighjelp!

 

 

 

 

Hilsen ei som tidligere jobbet på legevakta og er oppgitt over hvor mye rart folk ringer for!

Skrevet

Og hva tenkte du legevakten skulle hjelpe deg med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...