Miss Dynamite Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 hu er 1 år, og så og si spyyr når hu sitter bakover!!! jeg skal fortsette å prøve å ha hun den veien, men nå føler meg meg litt LOST merker jeg.....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 det gjorde vesla her også, vi måtte ta forhåndsregler, ikke spise en stund før vi skal kjøre bil, ikke latt henne sovne ett annet sted for så å kjøre hjem. så nå er det få ganger hun spyr.. hun er når 2år å det har vært slik i nesten 1 år..
Miss Dynamite Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2009 uansett sover hun aldri i bil,faktisk ALDRI, no mather what!!! hu kan være sykelig trøtt, men da skriker hu heller heeeele veien hjem... huff... ikke lett sak..
Clementine Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Er ikke sikkert det er fordi hun sitter bakover, vel? Spyr hun uansett bil? Kan være det er lukt eller bevegelsesform i bilen. Mora mi måtte få rensa luftfilteret i en bil hun hadde, for hun ble alltid dårlig. Etter det, aldri kvalm. Venninna mi har ei datter som alltid ble syk og spydde i en bil. Men bare i en bil, når de kjørte mannens bil gikk det greit.
Miss Dynamite Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 alle bilene. vi har 4 privatbiler,og testet i alle. uansett hvilken, blir hu dårli i.....
ツ Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg vil anbefale disse : http://www.seaband.no/ Fåes kjøpt på apoteket. Hadde ikke tro på at de ville virke egentlig, men det gjør de!! Eller så er jo ingefær like bra som reisetabletter (kanskje bedre og, for det er mange som blir uvel av de tablettene) Lag tynn ingefær te en times tid før avreise f.eks.
Miss Dynamite Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2009 takk! skal sjekke! venninna mi har snudd barnet,som er like gammelt, men føler idet er feil å gjøre det her og nå.skal drøye mest mulig iallfall...
ツ Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Ville absolutt prøvd disse bånda! De har en slik "kul" som presser mot et "akupunktursted", som hjelper mot bil/reisesyke/kvalme etc Hjelper ikke det, ville nok jeg snudd barnet og Dette har jo noe med væsken i innerøret i øret, pluss at synet til et barn ikke er så "utviklet" som oss.. Derfor blir unger oftere bilsyke. Da hjelper det ofte å sitte med kjøreretning... Sikkert bedre enn å spy hele tiden ja
Miss Dynamite Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2009 ja altså, jeg setter heller ungen riktig vei, enn å la hu være dårlig hele tiden. vier er bilfamilie, og hu er med på det meste som skjer, så da er det litt kjekt å vite. men saken er jo hvis man PRØVER en gang, så vil de aldri sitte bakover igjen.hehe.. skummelt! men jeg er ikke hysterisk,ja jeg vet hva som er best og tryggest, men alt går bra jeg er selv slik at jeg kan IKKE sitte motsatt i kjøretøy. da blir jeg bilsyk med en gang. så, jeg forstår hun veldig godt!
ツ Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg må bare ta et eksempel på disse bånda da... Jeg var på skoletur til Polen her for noen uker siden, og kjøpte disse på apoteket bare tilfelle - rottefelle liksom.. Der satt ei annen mor (joda, hun var jo voksen da men. Hun har alltid vært bilsyk, helt siden hun var barn. Hun fikk prøve disse, og etter et par dager så satt hun en dag i bussen den "gale" vei og spilte kort. Så spør jeg henne: hjelper bånda? Oy - sier hun, vet du hva? Det har jeg glemt, men ja, de hjelper jo, jeg sitter jo bak-fram til og med..:0) :0)
Neijasså... Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Sitter hun fortsatt i babysetet? I så fall kan det være en fordel å bytte til et større sete, helst et som hun sitter høyt i og dermed får utsikt fra bilen. Ellers: - unngå å ha på varme klær i bilen - ikke ha det for varmt i bilen - unngå melkeprodukter før biltur - unngå spising i bilen (gjelder også snacks) - bruk lydbok/cd med barnesanger - la en voksen sitte baki med barnet (underholdning kan hjelpe, evt. så kan man sitte med spypose lett tilgjengelig...) - Reisesyketabletter? Konsulter i så fall lege først Du må ikke finne på å snu henne ennå. Regner med at du vet at skaderisikoen øker enormt ved å snu henne framovervendt. Risikoen øker mest for de minste barna, og en kollisjon i lav hastighet som barnet ville kommet fra så og si uten skader bakovervendt kan gi fatale følger eller alvorlige skader dersom hun sitter framovervendt.
Miss Dynamite Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2009 hun har stort sete hu har aldri varme klær,ikke for varmt i bil. spiser sjelden melkepr. er kke bare bare å ha noen voksne baki, når man skal no sted :) skal prøve. jada, jeg vet konsekvensene av å snu hun. takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå