Gå til innhold

Flere med termin i disse dager? Hvordan har du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Nå er ventetiden snart over og vi får møte våre søte små :) Jeg har 4 dager igjen til termin 3.november og er mer spent enn noen gang. Er førstegangs så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Har en del menssmerter men de går og kommer uregelmessig. Slimproppen har gått litt og litt fra onsdag til i dag, men uten noe blod. Var hos jordmor i går og hodet er festet og barnet ligger godt ned i bekkenet. Vuggen og sengen er klar, alle klær vasket og bagen står klar i gangen.. Det eneste som mangler nå er lillegutt..

Jeg er ganske utolmodig nå, vil så sterkt at han skal komme så vi får hilse på han, nyte våre første øyeblikk sammen da han blir lagt på brystet :) Men på en annen side, så gruer jeg meg skikkelig til fødselen. Til det ukjendte, smertene, hvordan jeg takler det hele.. Mange tanker i hodet i disse dager. Tenk, i morgen kan jeg vere mamma! Plutselig setter det i gang, det er det som er så spennende!

Hvordan har dere det da? Er dere klar for fødsel, og kjenner dere noen tegn?

Artig å følge med andre som venter :)

God klem og god helg fra meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Da har vi termin samme dagen. Spennende! Jeg kjenner ingen tegn til fødsel enda, men håper jeg slipper å gå over termin. Babyen har ikke festet seg, men det er visst ikke et must heller.

Skrevet

Hei

Så hyggelig innlegg, og jeg kjenner meg veldig igjen i alt du skriver faktisk:-)

Jeg har termin i dag og har de siste to nettene vært mye våken med menssmerter. Men det blir visst ikke til mer og går liksom bort når jeg står opp:-( Slimproppen har også gått litt og litt, men ikke noe blod her heller. Har en datter på 3 år, men det var planlagt keisersnitt pga seteleie, så jeg venter også veldig nervøst på veer og vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente. En merkelig blanding av å grue og glede seg om hverandre. Håper det skjer noe i løpet av helgen.

Masse lykke til og god helg til deg også!

Skrevet

Hei på deg!

Termin dagen før deg, også førstegangsfødende, og jeg tror det skjer i helgen, jeg... Jeg er ikke utålmodig, så nå fikk jeg faktisk litt panikk. Og gruer meg skikkelig til fødselen jeg også, godt vi er flere...

Hodet har vært godt festet i snart fire uker. Slimproppen har gått, kom i hvert fall en tykk del av en propp i går, en ny del i dag og litt blodig slim. Og fra 13-tiden i dag har jeg hatt sinnsykt vondt i magen (som mageknip, har aldri menssmerter, så jeg vet ikke helt hvordan de er). Det kommer i tak cirka hvert tiende minutt, og går over i løpet av et halvt minutt. Nå har jeg logget meg på netttfor å sjekke hva dette egentlig er, er det rier tro? Føler meg litt dum, "alle" sier jo at man skjønner når det er på gang! Jeg føler jeg må sjekke før jeg ringer sykehuset, som heldigvis ikke er langt unna... Moren min ventet i det lengste når jeg kom, og var bare på sykehuset 45 minutter før jeg var ute, jeg kan tenke meg å være der litt før, for å si det sånn...

Men, mageondet fikk i hvert fall fart på meg! Har fått pakket bag'en - både til fødsel og etterpå, vasket litt klær og nå er det å avslutte fødselsbreve. Har du skrevet det? Fikk anbefaling fra jordmor. Skriv kort om hvordan dere ser for dere fødselen (er du f.eks. opptatt av å ikke revne eller klippes, skriv det, alle jordmødre bryr seg faktisk ikke om å prøve å forhindre det, vil du se/ikke se morkaka, skal far klippe navlestrengen osv.)

God helgeklem til deg også! (Jeg håper jeg kan slappe av her i sofaen med Beat for Beat og Skavlan...)

Skrevet

Heisann! Jeg hadde termin på søndag, og i natt begynte sammentrekningene i fire tiden. Har hatt de sånn ca hver halvtime utover dagen. Men plutselig dabber de av og blir borte, for så å komme oftere enn hver halvtime. Har også blødd litt. Fikk samboer til å være hjemme i dag, men her skjer det jo lite...

Snakket med føden og de sa det kunne holde på sånn i dager evt ta seg opp i løpet av kvelden/natten. Håper virkelig det blir litt fortgang på det.

Kan ellers nevne at slimproppen gikk for snart to uker siden, og har ikke hatt noen vannavgang.

Lykke til til alle fødeklare!

Skrevet

Jeg er også førstegangs med termin 3. november, og kjenner at jeg er rimelig klar for å treffe lillegutt nå :) Siste uken har jeg merket mer og sterkere nedpress og stikking nedentil. Hodet har vært festet en stund, og har en god del sammentrekninger iløpet av dagene. Men har liksom ingen følelse på at noe skjer med det første - er rimelig innstilt på å gå en stund over termin. Men på den andre siden - moren min har ikke hatt noe særlig med forvarsel på noen av fødslene sine, som alle har startet plutselig sent på kvelden/natten. Hadde ikke gjort noe om det ble på samme måte her også..gjerne i natt ;p

Dere må ha lykke til alle sammen. Så blir det spennende å se når noe skjer :)

Skrevet

Vi har termin samme dag ser jeg :)

Er også førstegangs.... og har visstnok hatt et komplisert svangerskap. Slitt med hyperemesis fram til for noen uker siden, det snudde plutselig ca 5 uker før termin... men i dag startet kvalmehelvete igjen... å tro at det betyr fødsel i helgen er vel å håpe på for mye. Slimproppen gikk for mange uker siden. Hodet er festet og han ligger langt ned. Har litt murringer hele tiden nå, men er jo redd det kommer av at jeg er rimelig sengeliggende i dag.

Gleder meg sinnsykt til å se lille krabaten... men synes dte er fryktelig skummelt også.

Men spennende tider er dette....

Skrevet

Satser på noe skjer i helgen, det hadde passet fint. Det er vel fullmåne også snart, er ikke det på mandag? :) ikke det at jeg er noe overtroisk men litt arti å se likevel.

Det er vel sann at man kjenner det viss det er rier. Man er ikke i tvil når det virkelig er begynt. Det er det jeg har hørt og lest iallefall. Leser alt jeg kommer over om dagen. sluker til meg alt om fødsel og tegn til fødsel. hehe.

Fødselsbrev har jeg ikke tenkt noe på, kansje en ide å skrive et lite brev ja. man vet jo aldri hva som skjer og da kan det vere greitt at de har lest mine ønsker/behov ol. Det er veldig viktig at de hjelpe meg så jeg ikke revner unødvendig, at de veileder meg under pressingen...

Så takk for det tipset :)

Skrevet

hei, jeg har mens termin 3 nov men ul termin 6 så er jo en liten stund til.. Er 2 gangs og er ikke så veldig utolmodig som jeg var med vesla:=) Har liksom ikke helt glemt at det var jo litt små vondt, he,he:D.

Men har nå begynt å kjenne litt etter tegn fordet og hatt mens murringer siden søndag men ikke hver kveld. Lurer på om noe av slimproppen gikk i dag men sannelig ikke sikker for det var ikke så mye men virket litt sånn plugg aktig, SORRY for detaljen:)

Vesla har bursdag neste uke så håper baby ikke kommer på samme dag..

kjekt å lese om andre i samme situasjon!

Skrevet

Hei=)

Jeg hadde termin 22.oktober, for 8 dager siden og er ganske lei nå. Tror litt av slimproppen gikk for ett par dager siden, men er ikke sikker på om det var den. Har hatt litt mensensmerter i ryggen i går og idag så kanskje det er noe på gang? Jeg er i hvertfall moden, legen sjekket meg for nesten 2 uker siden. Så om dagene sitter jeg bare hjemme og venter på at noe skal skje. Er like skuffet hver morgen når jeg våkner uten rier, hehe. Kanskje fullmånen på mandag kan hjelpe??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...