Mø schæl! Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Kanskje et litt rart formulert spørsmål, og jeg skjønner at det ikke er noe "fasitsvar" her, men altså: Hvordan oppfører foreldre som overgriper seg på sine barn seg feks på skolen? Hvis barnet har mye fravær og har mye vondt i magen, vil de da utad virke interessert i hva som feiler barnet? Vil de feks ha mange "forklaringer" på hva det kan være, som feks feil kosthold? Eller vil det være foreldre som ikke "bryr seg" hvis dere skjønner? Jeg skjønner at her kan det være mange svar, men hvis noen kan komme med noen tanker her så ville jeg satt stor pris på dette. Slikt lærer man dessverre lite om på lærerskolen... Takk for svar.
Sjefsmegga Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg vil tro du finner både svært engasjerte foreldre som utad virker feilfri, barna ser striglet ut, leksene blir fulgt opp til punkt og prikke, og foreldre som er i andre ytterkant, som aldri stiller opp, der barna går for lut og kaldt vann. Finnes ikke noe fastsvar. Overgripere er forskjellige de som andre.
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Som alle andre så er også denne type foreldre ulike. Noen bryr seg masse, noen bryr seg middels og andre bryr seg lite.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 om du er beskymret for om en av elevene dine blir utsatt for dette så må det vel finnes veier å gå? som til rektor? helesøster? ppt? barnevernet? (aner ikke jeg altså) men er det ikke lagt inn noen "dette gjør du om om du er beskymret for barnets omsorg" mal?
Mø schæl! Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 Takk for svar! Ang. eleven så jeg har vært i samtale med både rektor, rådgiver og sosiallærer, samt helsesøster. Det blir antakelig sendt en bekymringsmelding ganske snart. Det er vanskelige saker, dette her.
Manhattan skyline Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Mø schæl: Så utrolig bra at du tar tak i dette!
Shinyogsmåen Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 De oppfører seg desverre oftest helt likt som alle andre. Men kan godt være de har mange forklaringer, ikke for å "bortforklare" noe, men for at de faktisk ikke skjønner at det er de som er årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå