Gå til innhold

Ang Barnedåp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Har dere døpt deres barn?

* i tilfellet- Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fordi det var viktig for far, men hadde bare jeg bestemt så hadde jeg ikke døpt barnet mitt.

Skrevet

skal ikke døpe barnet vårt. Og skulle poden ville konfirmere seg når den tid kommer, så må han stå såpass for det han gjør at han må døpe seg først.

Skrevet

Nei det har vi ikke gjort. Vi er ikke religiøse og syns man skal selv velge om man vil tilhøre en trosretning eller ikke. Foreldre skal ikke velge for deg..

Skrevet

Vi har døpt våre barn fordi vi ønsker å legge barnet i Guds hender. For meg er Gud alt godt, all godhet og alle gode krefter. Jeg ønsker det aller beste for barna mine.

Skrevet

Jeg ønsker det beste for barna mine- Derfør døper jeg dem ikke.

Skrevet

Ja.

Fordi jeg vil han skal føle en tilhørighet med kirken, selv om vi ikke er ivrige kirkegåere. Jeg har mange gode minner fra kirkerelaterte aktiviteter fra min barndom. Og fordi Gud er en trygghet og en trøst i gode og onde dager.

Og pga tradisjon.

Skrevet

Kommer ikke til å døpe vårt barn når det kommer.

Det er fordi jeg ikke tror på barnedåp! Dåp? Ja! Men ikke at en må fødes på ny som baby for å komme inn i Guds rike. Heller at dåpen er et personlig valg.

Kommer fremdeles til å oppdra barnet i kristen tro og med respekt og åpenhet for andre religioner, levesett og tradisjoner.

Gjest lillemamsi
Skrevet

nei min datter er ikke døpt, fordi jeg og faren hennes ikke er religiøse.

Hun er fri til å velge religion når hun er gammel nok til å forstå hva det innebærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...