Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 * Har dere døpt deres barn? * i tilfellet- Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, fordi det var viktig for far, men hadde bare jeg bestemt så hadde jeg ikke døpt barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 skal ikke døpe barnet vårt. Og skulle poden ville konfirmere seg når den tid kommer, så må han stå såpass for det han gjør at han må døpe seg først.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Nei det har vi ikke gjort. Vi er ikke religiøse og syns man skal selv velge om man vil tilhøre en trosretning eller ikke. Foreldre skal ikke velge for deg..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Vi har døpt våre barn fordi vi ønsker å legge barnet i Guds hender. For meg er Gud alt godt, all godhet og alle gode krefter. Jeg ønsker det aller beste for barna mine.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg ønsker det beste for barna mine- Derfør døper jeg dem ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Ja. Fordi jeg vil han skal føle en tilhørighet med kirken, selv om vi ikke er ivrige kirkegåere. Jeg har mange gode minner fra kirkerelaterte aktiviteter fra min barndom. Og fordi Gud er en trygghet og en trøst i gode og onde dager. Og pga tradisjon.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Kommer ikke til å døpe vårt barn når det kommer. Det er fordi jeg ikke tror på barnedåp! Dåp? Ja! Men ikke at en må fødes på ny som baby for å komme inn i Guds rike. Heller at dåpen er et personlig valg. Kommer fremdeles til å oppdra barnet i kristen tro og med respekt og åpenhet for andre religioner, levesett og tradisjoner.
Gjest lillemamsi Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 nei min datter er ikke døpt, fordi jeg og faren hennes ikke er religiøse. Hun er fri til å velge religion når hun er gammel nok til å forstå hva det innebærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå