Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Har kjøttkake men ikke kjøttkakesaus. Kan jeg bruke rosepepper saus eller Provence lammesaus? eller har du ei grei oppskrift på kjøttkakesaus til meg?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Peppersaus er veldig godt til kjøttkaker
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 har du smør, buljong og litt hvetemel kan du lage kjempegod brun saus fra bunnen av..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 har smør, mel og buljongterning, men hvordan få det til å bli mørk saus, har ikke sånn sukkerkulør hi
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Du må brune det på steikepanna. Smelt smør, bland i mel, brun på middels varme mens du rører hele tiden. Når du har fått det så brunt du vil, tar du det over i en panne eller gryte, og sper med buljongen til passe tynn saus. Salte og pepre. Da har du fått ekte brun saus. Det får du ikke med sukkerkulør, det er hvit saus med brun farge
Mammaen til Isak Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Du har smøret først i kjelen, og smelter det, pass på så det ikke svir seg men la det ligge så lenge at smøret er nøttebrunt, så fortsetter du lage sausen. Da får du brunsaus....
It's all about me Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg bruker bare Rosepeppersaus. Synes vanlig kjøttkakesaus er så kjedelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå