Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Ville du fortsatt i et forhold der mannen kalte deg for verdiløs og dum som et brød hver gang han ble sint? Og hvis han så ned på deg, din familie og slekt fordi dere ikke hadde så god utdannelse og ikke hadde så mye penger.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er i et slikt forhold. Ikke noe bra, men jeg har på en måte lært meg å leve med det å være verdiløs. Jeg vet at jeg er dum, det er derfor jeg aldri greide skolen. Selv om det er ikke min skyld at foreldrene min er av lav status.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Ser ikke helt sammenhengen mellom å være dumt og ha lavstatus foreldre
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 nei. jeg greide heller ikke skolen, men er slettes ikke dum av den grunn! og dere er sikkert ikke dere heller! hvordan skal dere kunne se barna deres i øynene når de blir voksene og finner ektefeller som behandler dem på samme måte og tror at det er ok? stå opp for dere selv! dere greier det!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg kan ærlig talt ikke skjønne hvorfor du/dere skal forbli i forhold med slike menn? Man må nesten ville seg vondt for å holde ut noe slikt, føler jeg. En mann (eller andre, for den saks skyld) har ingen rett til å drive med gjentatt devaluering, slik som nevnes her. Din bedre halvdel skal ønske og ville deg godt, ikke det motsatte! Jeg håper virkelig at dere som opplever dette finner mot og styrke til å rette opp ryggen, åpne munnen og konstatere at dere ikke vil finne dere i slik behandling. Krev at det tar slutt umiddelbart, og gjør alvor av trussel om å avslutte forholdet dersom dere ikke vises den respekten dere fortjener. Dere er ikke mindreverdige, og må ikke gi noen makt til å få dere til å tro det. Opp med hodet og selvtilliten, jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå