Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ned å bli satt i gang nå kl 4,modningstab.

Noen som har positive ting å si om det?Erfaringer?

Er så redd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heiii...Håper jeg rekker deg før du går. Jeg lakk fostervann i helgen og ble satt i gang lørdag. Jeg var skeptisk først og redd for mer intens fødsel etc... Det var helt greit faktisk.

Fikk en modningspille ca ett...Måtte ligge i 60 min da, men etterpå kunne jeg gå rundt om...Eller sove og lade opp. De sjekket meg igjen rett før syv, fikk da ny siden jeg var litt moden men ikke hadde kjent noen verdens ting. Surrealistisk å ligge slik og vente på rier... ;)

Fikk ny pille innsatt, så begynte jeg å kjenne murringer, og i 9-10 tiden begynte lette rier. Men,- jeg følte ikke at de gjorde så mye nytte... Faktisk så lite at jeg sovnet fra dem i ett-tiden :) De drøyde an med ny pille,for jeg var begynt å kjenne rier, ellers hadde jeg muligens fått en til ca ett. (de setter inn ny hver 6 time)

Våknet i halv tre-tre-tiden av at riene ble skikkelige :) Og ble glad for da visste jeg at nå var jeg i gang. Nurket var ute 07:19 søndagsmorgen :)

Jeg trengte ikke drypp,brukte ikke smertestillende (selv om jeg ville ha det mot slutten men det var pga hurtig avslutning på åpningen,- 4-5 cm klokken syv,- ute 19 min etter)

Jeg hadde mye mer kontroll denne gangen, er andregangs. Og det var greit å være på sykehuset fra byrjan,- da slipper man å gjette om man bør reise inn nå ...eller nå...eller nå... Og babyen blir overvåket hele tiden. Ta med bok og slapp av. Sov om du klarer. Dette går fint! Lykke til ! :D

Skrevet

Dette går så fint! Ta det med ro, du har masse tid. :) Jeg har hatt god nytte av å gå og stå mye, og når riene kommer så tenker du på å slappe av og å puste dypt og rolig. Husk at du er i de beste hender, det er jobben deres å ta vare på deg! Jeg har ikke blitt satt i gang, men jeg har født tre ganger før. Fokuser på det flotte resultatet! :) Masse lykke til!

Skrevet

Altså første pille ca 13:00,- andre 19:15... Riene tok skikkelig til 02:30 ca,- og ute 07:19...

Sånn at du ser hva som er am og pm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...