Gå til innhold

Dere som har barn med atopisk eksem!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg atopisk eksem og bruker en krem som heter Mildison(?). Nå har jeg oppdaget noe som ligner veldig på atopisk eksem på baksiden av låret til datteren min på 1 år.

Kan jeg bruke den kremen som jeg har på henne? Eller må jeg til legen å få en annen? Fant ingenting ang det i "bruksanvisningen" som man får med kremen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mildison er jo en hydrokortisonsalve er det ikke? Den bør du ikke bruke med mindre det er veldig hissig eksem. Prøv med en god og fet krem først, f.eks a-creme, a-derma, locobase el. På mine med eksem pleier det å holde å smøre med krem 2-4 ganger daglig. Om eksemet blir mer sårt bruker vi mildison i ca 1 uke i tillegg til den fete krem, men da skal man alltid ha litt opphold før man evt begynner igjen.

Skrevet

Ok. Foreløpig er det ikke så ille. Det er veldig tørt, minner om sandpapir og litt rødt..

Er så usikker på a-derma kremen for den brukte jeg tidligere og den svei noe inn i granskauen når jeg tok den på.. Så vet ikke helt om jeg tørr å bruke den på lille jenta mi. Locobase er vel en ganske nøytral krem? Den har jeg aldri prøvd, kansje den ikke svir...

Skrevet

Vi bruker hydrokortison 1%. Den selges reseptfritt og tar vekk eksemen på henne ihvertfall.

Skrevet

Her bruker vi a-creme fordi det er den som har best effekt på våres barn (vi har prøvd ut 6-7 ulike kremer, bl.a de overnevnte), den lukter ikke så veldig godt, men er utrolig god mot våres barn sin eksem. Holder det i sjakk hele vinteren (på sommeren er de eksemfrie).

Skrevet

Her bruker jeg Miniderm og Aderma krem.

Han har en mild form for atopisk eksem.

Fikk Itips om å bruke Inotyol,en krem med tjære, men den skal bare på flekkene på kroppen og maks 14 dager.Er veldig klissete.

Du burde høre med lege først i tilfelle kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...