Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man å bli bedre med keisersnittsmerter. Jeg er opr. for 20 dager siden og sliter virkelig med smertene. Klarer nesten ikke gå oppreist. Det er akkurat som om det lugger i stingene. Var hos legen for 1 uke siden og såret så tørr og fin ut.

Når faller forresten av de teipbitene man har under bandasjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det varierer veldig fra person til person.

Selv var jeg veldig oppegående 4 dager etter keisersnittet, klarte fint å gå rolige trilleturer, bevegde meg fint, men slet med å reise meg opp av sengen.

Teipbiter hadde ikke jeg på såret i det hele tatt. Hadde faktisk ingenting annet enn en bandasje utenpå. Ikke hadde jeg sting på utsiden heller, de sydde på innsiden og lot utsiden lukke seg selv tror jeg..

Skrevet

Varierer nok veldig fra person til person.

Jeg hadde hasteks, og var oppe fra senga etter litt over 1 døgn.

Når jeg reiste hjem fra sykehuset følte jeg meg nesten som normalt, når jeg satt, sto og gikk. Orket ikke gå så langt da, men følte meg nok også sprekere enn jeg var.

Hadde problemer med å komme meg opp av sofaen, senga osv en god stund (4-6 uker iallefall). Måtte snu meg over på magen først, og det gjorde vondt.

Nå etter nesten 11 mnd kjenner jeg fortsatt at det stikker til i såret iblant, og fikk beskjed av lege om at det kunne jeg gjøre i lang tid fremover. Kanskje resten av livet.

Kan ikke huske at jeg hadde tapebiter eller noe sånn på såret. Etter at jeg reiste fra sykehuset hadde jeg ingenting på såret, ikke bandasje eller noe.

Ganske sikker på at jeg ikke hadde sting på utsiden heller, men ikke helt sikker på det. Jeg var dritredd for hele såret og turte knapt å se på det, langt mindre studere det;)

Men i dag synes det knapt:)

Hvis du er bekymret ville jeg tatt kontakt med legen, helsestasjonen eller barselpoliklinikken på sykehuset der du fødte.

Ellers er det vel bare å bruke paracet - hvis det er veldig vondt.

Og ikke overbelast deg. Husk å ikke løfte osv! :)

Skrevet

Takk for svaret. Jeg har blitt sydd utvendig også, men legen sa måtte ikke ta stingene hos legen, men at de falt av selv. Hm, får vel bare ta tid til hjelp. Det er vondt både når jeg sitter og klarer nesten ikke å gå.

Skrevet

med førstemann hadde jeg lugging og stramminng.men det var for at jeg fra dagen 1 bøyde meg veldig sammen.var redd for å strekke meg opp.med sistemann nå så fikk jeg streng beskjed om å strekk meg så lang jeg var hvis ikke laga jeg mye unødig vondt for meg selv.å hun hadde helt rett.kom meg mye fortere på bena og hadde mye mindre vondt.

ang teipen så pilket jeg den av i dusjen ganske tidlig.men ikke ha på bandasje nå når stinge er tatt.

Skrevet

Jeg tok bort teipbitene selv etter 3 uker, eller noe sånt. De løsnet i dusjen.

Smertene varierer. Jeg ble først bedre etter tre uker, og de ble greie rundt 6 uker. Har tatt to stk.

Skrevet

tusen takk for svar jenter. Får nok bare ta tiden til hjelp. Uff, jeg er også sånn type som ikke tør å se på såret engang. Da får vel jeg droppe bandasjen og kanskje etterhvert faller de stripsene av seg selv.

Bør jeg har på bandasje når jeg dusjer eller er det ikke vits kansje. Har ringt legesenter her i 2 dager for å spørre om det jeg akkurat har spurt her inne, men de tar jo ikke telefonen sikkert pga. all trafikk om den svineinfluensaen tenker jeg.

Takk for svar iallfall.

Skrevet

jeg fikk streng beskjed om å ikke ha på noe ihvretfall ikke i dusjen.for da blir det renset.men bare hvis det er lukket.jeg er også super redd for alt med sår når det er på meg selv..fikk en liten glippe som blødde 2 dråper.måtte bare gå å legge meg på senga.ble sikkelig kvalm og urven..hehe..gubben mobba meg å lurte på om jeg trodde at alt skulle rakne og bare renne ut..hehe..ugh..

Skrevet

He he da er vi ganske like klg, 2 boys now. Jeg er livrett å se sår. Mannen min som har drevet og skrivet på bandasje hittill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...