Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 http://www.dagbladet.no/2009/10/30/nyheter/helse/utenriks/sveits/svineinfluensa/8804685/
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Og WHO anbefaler gravide å ikke ta vaksine som inneholder skvalen. Pandermix inneholder skvalen. Vaksinen er helelr ikke tilstrekkelig utprøvd på gravide. Likevel påstår FHI så kjekt at det er helt trygt. Her inne blir man kjeftet på for å "sette seg over FHI". Men FHI kan vitterlig sette seg over WHO uten at man skal reagere...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Helt enig. Situasjonen for gravide i Norge er ikke ideell, men så har vi ikke den luksusen å velge den "snille" vaksinen heller. Så her er det vaksine eller ikke vaksine, det er spørsmålet. Her ble det vaksine, så jeg håper på det beste, men er fullt klar over at vaksinen ikke er skikkelig utprøvd.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 En ting jeg ikke skjønner, er hvorfor gravide absolutt "skal ta" denne vaksinen, når de/vi ikke skal ta NOEN andre vaksiner? Nei, jeg blir helt matt av dette her jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Vel, det sier seg litt selv. Denne influensaen kan gravide dø av, det kan vi normalt ikke av vanlig sesonginfluensa. Jeg lurer derimot litt på helsetilstanden til de døde/veldig syke gravide. Var det andre risikofaktorer? Jeg synes vi hører veldig lite om disse tingene, og det frustrerer meg!
Småtorsk Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Pandermix er ikke godkjent til bruk på gravide og barn, men en SVEITSISK produsert ble godkjent til det. Her har konspirasjonsteoretikere gått mann av huse for å spekulere sammen onde, økonomisk motiverte konspirasjonsteorier i forhold til Pandermix-vaksina, og så går dette? Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men til og med jeg skal klare å koble sveitsisk legemiddelfirma + godkjenning av sveitiske myndigheter + masse deilig spenn til onde sveitsiske vaksineprodusenter og deres like onde partnere i det sveitsiske legemiddelverket. At ikke konspirajonsteoretikeren har klart å gjøre denne linken ennå, skuffer meg og får meg til å tvile på om de tar sin oppgave som konspirasjonsteoretikere særlig alvorlig. Jeg får gjøre jobben for dem, og spekulerer herved at konspirasjonsteoretikerne enten er kjøpt og betalt av den sveitsiske legemiddelindustrien , og dermed selv en del av den Store Konspirasjonen. Eller så er de allerede snikvaksinert og dermed proppfulle av hjernekontrollstoffer fra vaksina, og under samme slemme konspirasjons fulle kontroll!
Småtorsk Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 WHO anbefaler vaksine uten skvalen OM DEN ER TILGJENGELIG. Om den ikke er det, anbefaler WHO vaksinering MED skvalen. FHI og WHO er på linje her.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, de anbefaler vaksine uten skvalen OM DEN ER TILGJENGELIG, som du sier i megafonene din. Er det en grunn til dette, tror du? Eller er det en helt grunnløs anbefaling? Du er forøvrig usaklig i omgang med disse spørsmålene, uvisst av hvilken grunn.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 jeg er DRITTLEI av å være bekymret angående denne helvetes svineinfluensaen og om man skal/skal ikke ta denne vaksinen!! Hvorfor er overlegen ved FHI overbevist om at denne vaksinen vi har er den beste for oss alle når den forbys i USA, Tyskland og Sveits for gravide? hva kan han vite som disse landene ikke vet? helvete heller, jeg blir så utolig lei av denne maset! Ikke noe moro å gå rundt å være gravid nå for tida, for samme hva man bestemmer seg for ,så føles det ut som man dømmer seg selv og den ufødte til døden ...
HoochIsCrazy Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Det her er jo ikke nytt. Sveits er bare et av mange land som ikke lar gravide og barn få vaksinen. Er vel så vidt jeg vet bare Norge og Sverige som faktisk LAR gravide og barn ta denne vaksinen. Jeg har aldri tidligere sett så tydelig hvor mye nordmenn lider av "saueflokksyndromet". Det er ikke svineinfluensaen som skremmer meg. Det er det at folk mister evnen til å tenke for seg selv i en slik situasjon som er mest urovekkende.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Den sveitsiske vaksinen var vel bare godkjent for barn og eldre,og så var det opp til legene å avgjøre i hvert enkelt tilfelle med de gravide...? Da kommer det vel litt ann på den gravides helsetilstand,risikofaktorer osv.. Syns ikke det høres særlig konspiratorisk ut.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #12 Skrevet 30. oktober 2009 Kanskje alternative vaksiner hadde blitt tilgjengelige dersom det norske folk stod sammen i å nekte og vaksinere seg med Pandermix..? Myndigetene vil selvfølgelig ikke ta inn en ny type vaksine når de allerede har brukt enorme summer på å kjøpe inn 8-9 millioner doser med Pandermix. Da brenner de jo inne med de samme medisinene.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Nå går de jo ut og oppfprdrer legene til å skrive ut mer tamiflu også,fordi de hadde langt over en million pakninger liggende. Vi fikk tamiflu i sommer,av det samme partiet som de vil ta av nå. Disse tablettene har utløpsdato i 2010,så det hadde sikkert vært greit for myndighetene å få dekket inn kostnaden de har hatt på disse tablettene før de går ut på dato og må kastes.
2005&2010 Skrevet 30. oktober 2009 #14 Skrevet 30. oktober 2009 Lyst å sende mail, men til hvem? Spørre om den "sikre" vaksinen til gravide, noen gang vil komme til Norge. Aner ikke hvem jeg kan spørre.. Vet du?
Småtorsk Skrevet 30. oktober 2009 #15 Skrevet 30. oktober 2009 Usakelig? Det er virkelig en helt saklig opplysning at WHO faktisk anbefaler gravide å ta vaksinen med skvalen om ikke annet er tilgjengelig. Å underslå et slikt faktum, derimot, er fullstendig usaklig, da framstår det som om WHO fraråder gravide å vaksinere seg om de ikke kan gjøre det uten skvalen, og det er slett ikke sant.
Småtorsk Skrevet 30. oktober 2009 #16 Skrevet 30. oktober 2009 Det synes jo ikke jeg heller. Men jeg synes ikke konspirasjonsteoretikerne fordeler teoriene sine rettferdig utover her, så jeg tenke jeg kunne gjøre litt av jobben for dem.;-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #17 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er såååå glad for at jeg takket nei til vaksinen som de skulle satt på meg i dag!!! Sveits er jo litt mer vare enn FHI, de vil vite mer om vaksinen og dermed har de faktisk 18!!! års grense mens her i landet er den senket til 6mnd! SYKT og leking med folks liv og helse på lang sikt!! Og gravide har vel alltid blitt anbefalt å ikke ta vaksiner i graviditeten, men nå er det plutselig helt trygt?? Neitakk
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #18 Skrevet 30. oktober 2009 Enig med deg Snusket Sitt! Norge består av en stor saueflokk, og de få som stikker seg ut som går motstrøms får så mye pepper og drittslenging etter seg. Lenge leve janteloven og den forrerste sauen i flokken! Er vi blitt helt ute av stand til å tenke selv folkens??
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #19 Skrevet 30. oktober 2009 Enig med deg Snusket Sitt! Norge består av en stor saueflokk, og de få som stikker seg ut som går motstrøms får så mye pepper og drittslenging etter seg. Lenge leve janteloven og den forrerste sauen i flokken! Er vi blitt helt ute av stand til å tenke selv folkens??
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #20 Skrevet 30. oktober 2009 Hvorfor er dere så redde for vaksinen? Jeg jobber med pasienter som trenger hjelp til å puste og jeg ønsker ikke min verste fiende å havne på respirator og med det være livstruende syk! Skvalen er er naturlig stoff som allerede finnes i kroppen. Kvikksølvmengden i vaksinen er mindre enn det du får i deg via daglig kost. Det er ikke en "levende" vaksine. Jeg skjønner virkelig ikke problemet. En kan ikke ta hånd om svineinfluensa vha urtete og c-vitaminer. I stedet for å være takknemlige for at myndighetene gjør så godt de kan ved å forsøke å få i stand en massevaksinasjon på kort tid, så bare kritiserer dere og slenger dere rundt dere med skremselspropaganda, usannheter samt skremmer livet av andre gravide og folk med små syke barn. Barneavdelingene rundt om i landet begynner å bli fylt opp av barn med svineinfluensa, er det ikke da bra at myndighetene tilbyr vaksine til folket fordelt uteover risikogrupper først?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #21 Skrevet 30. oktober 2009 Jovisst er det bra at myndighetene tilbyr vaksine. Spørsmålet er hvilken vaksine. Det må kunne gå an å stille kritiske spørsmål rundt dette uten at man blir halshugget. Det er vår pliktsom borgere og foreldre å ha et våkent øye rundt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå