Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Er utsatt på jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt nygravid, bare jeg og mannen som vet om det ennå. Jobber i en ren nattstilling som sykepleier, der det er flere svineinf.pas. hver natt.

Rakk akkurat ikke å vaksinere meg, så nå er jeg redd for smitte ifh fosteret i magen. En lege jeg pratet med, sa at om jeg ble gravid burde jeg skjermes, men vi er kun 2 personer der om natten, så det kan jo bli litt vanskelig.

Har ikke lyst til at sjefen eller de andre kollegene skal få vite at jeg er gravid ennå, er jo bare 4 uker, men vil heller ikke skade spiren.

Hva hadde dere gjort? Er det best å snakke med fastlegen og deretter sjefen (noe jeg helst ikke vil, men da sikkert må ganske snart uansett)? Eller bare ta en samtale med sjefen...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at du får lyst til å rømme fra avdelingen du jobber på. Føler til tider det samme selv når skoleklasser velter innover meg på jobben. Men for deg som er så tidlig i graviditeten kan det rett og slett være en fordel å få den så tidlig, for du har selvfølgelig fullt lungevolum fram til 2. el. 3. trimester. Hvis du får den blir du immun etterpå, og det er ikke engang sikkert at du får den.

Skrevet

Ja, jeg ser den, supersynser. Men folkehelseinstituttet anbefaler at gravide helsepersonell skjermes, da. Hmmm.. vanskelig dette!

Skrevet

jeg ville brydd meg mer om fosteret enn om det at du egentlig ville ventet med å fortelle det. Fortell det heller på jobb, sånn at du kan bli omplassert og føler deg mer trygg.

Det er en spesiel situasjon, og derfor naturlig å fortelle om det. Ingenting er uansett sikkert i et svangerskap, heller ikke etter de berømte 12 ukene.

Skrevet

Ja, b77h, er en litt uvanslig situasjon.

Men hvordan er "gangen" i det, snakker man med lege først?

Er kvalm om natten og tidlig morgen også, så spørs om nattejobbing fungerer også. Men er det ikke tidlig å evnt. bli sykemeldt også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...