Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Bruker dere ull på deres små unger? Har en liten som ligger i bag fortsatt. Ligger på lammeskinn og har dyne over seg. Bør jeg bruke ull? Må ull vaskes på ullprogram eller kan det vaskes med de andre klærne?
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Er junior varm, så er jo alt krute godt. Er en tilhenger av ull selv, og bruker det mye. Holder barnet varmt, selv om klærne skulle bli litt våte av sikkel eller andre ting. Trenger heller ikke kle på i så mange lag heller. Ull må definitvit vaskes på ullprogram, og med Milo. Fibrene tåler ikke vanlig vaskemiddel, eller skyllemiddel, og vaskes det på vanlig program, og sentrifugeres, så kan de krympe. Alternativet er jo å vaske de andre klærne på ullprogram. Blir jo rent av det de også. Litt våtere da, men da slipper man i alle fall så mange vask. Har man tørketrommel, så går det jo å hive klærne (IKKE ullklærne) inni der.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg har brukt lite ull på min gutt på snart 10 mnd. Han er veldig varm av seg, og koker om han har på seg ull, eller for mye klær generelt. Så ser ikke poenget å ha det på han når han blir svett av det, og holder seg god og varm i bomull. Kan hende jeg bruker det mer utover vinteren, men foreløpig blir det for varmt for han. Sist vinter, når han var nyfødt, syns jeg ofte han virket utilpass om han hadde på seg ull, så vet ikke om han reagerte litt på det. Når han sitter iv vogna har han bomullsbody og strømpebukse, og en fleecedress uten på. Er det kjølig(under 10 gr) og vind har han bukse og genser under fleecedressen. Bor på Vestlandet, og her har det ikke vært spesielt kjølig enda, men blåser gjør det jo innimellom. Har nettopp kjøpt en tynn vindtett dress til han, så kommer nok til å bruke den utenpå fleecedressen nå utover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå