Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Kjøpte et par dyre støvletter i går (2000kr). Prøvde flere forskjellige, men var to par jeg sto igjen med. Nå angrer jeg, og vil heller ha de andre. Jeg kjøpte dem i går ettermiddag. Kan jeg ta med kvitteringen og bytte i de andre i dag? Jeg har ikke en gang tatt dem ut av esken.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 sukk... det sier seg vel selv, men ja. hvorfor skulle du ikke kunne bytte?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Kanskje fordi man ikke har rett til å bytte? Ved kjøp fra butikk med forretningssted, i motsetning til kjøp ved feks telefonsalg, har man ikke noen angrerett. Vil tror her at de aller fleste butikker vil la henne bytte, men man har absolutt ikke rett til det. Men regner ikke med at det blir noe problem:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Vil tro at så lenge du vil bytte i annen vare så går det greit.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 I følge kjøpeloven har man vell angrefrist/ rett??
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Nei det har man ikke. I følge kjøpsloven har man ingen rett til å bytte en feilfri vare. Angrefrist har man kun om man handler utenom fast utsalgssted, telefonsalg, postordre el.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå