Gå til innhold

Kynnere eller rier????????

Anbefalte innlegg

Gjest veldigspent_75
Skrevet

Fra kl. 22.00 og i løpet av store deler av natten hadde jeg noe som kjentes som vonde kynnere. Men varte opptil 90 sek. og var hyppige. Nyttet ikke å bevege på seg for hadde veldig vondt i bekkenet og rygg. Strålinger ned. Har nå på morgenen endelig roet seg ned, og regner med at jeg bare får vente og se. Jeg er nå 38 + 4 uker på vei. Håper ikke hver kveld og natt blir slik som dette. Ganske utslitt i dag. :) Synes det er vanskelig nå og skille mellom kynnere og rier. Er førstegangsfødende. Tidligere kynnere har ikke vært smertefulle slik som nå. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest veldigspent_75
Skrevet

Jeg har fortsatt kynnere, men de er mindre smertefulle og ikke så hyppige. Når tar en kontakt med jordmor? Vil jo ikke virke hysterisk. :)

Skrevet

jeg lurer på det samme. Våknet kl. 4.30 i natt av sammentrekninger som gjorde vondt!! Sovnet igjen, men våknet igjen kl. 5 av samme smerte. Sånn har det vært hver halvtime etter det. Men nå syns jeg ikke det er så sterkt lenger, men jeg har tatt meg en god varm dusj, og har varmeflaske i ryggen. så kanskje det har lindret litt. har begynt å skrive opp tidspunkt ihvertfall, så jeg kan gi beskjed til jordmor hvor hyppige de har vært. Men når skal vi ringe? Har fått samboer til å være hjemme fra jobb i dag ihvertfall. :0)

Hold meg oppdatert om deg da!

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg og jm mener det er helt normalt og bra for fødsel. Hun mener jeg vil merke det når det blir ordentlige rier. Jeg er veldig usikker noen ganger. Og det er slitsomt å ligge store deler av natta og ikke få sove og samtidig være spent på om noe skjer. Jeg har hatt det sånn i flere uker og er nå 39+2... Er andregangs, men forrige gang ble jeg satt igang på overtid, så jeg har ikke opplevd en naturlig start før. Får stole på jordmor om at når det virkelig setter igang, så er man ikke i tvil...:-)

Skrevet

når jeg var inne for sjekk på sykehuset denne uken, sa jordmor der at når det kommer rier- så øker de i styrke- og du vil da vite at det er rier...

men jeg ble innlagt med premature rier uten at jeg skjønte det var rier.....men det stoppet opp - så ikke lett å vite nei!!

Gjest veldigspent_75
Skrevet

Tusen takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Kjenner at jeg har hatt endel kynnere i dag, og spesielt når jeg var ute på diverse handling i dag. Fikk da så harde kynnere at jeg måtte sette meg ned. Men godt å få gjort nødvendige innkjøp, må jo til det også. Er glad også min mann i nærheten, for vet jo aldri om det skjer noe nå.

Får satse på at jeg bare vet det når det er rier. For jammen ikke godt å skille når kynnerne er så vonde og hyppige som de var i natt. Lå i natt og lurte på om: "øker dette i styrke"? Virket sånn over en lang periode, men så ble de litt svakere og mer uregelmessige. Så ble de sterkere igjen, og sånn holdt det på. Sovnet ikke før i et tiden og våknet flere ganger av noe som føltes som krampe i magen. Veldig spent på om noe er i gjære med det første, eller om det blir værende slik som dette en stund til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...