Gå til innhold

Hvem har tatt svineinfluensavaksine, hvor, og hvordan har det gått?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Termin 28. nov og tatt vaksina, Drammen.

Støl i arm og snørrete, ellers alt ok.

 

Noen andre erfaringer?

 

Skal visst ta den igjen om 2-3 uker? Håper det finnes nok vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg har termin 21 nov og tok vaksinen på onsdag. har vert støl rundt stikket, ellers har eg ikkje merket noko til det. tok den på bømlo (hordaland).

eg fekk beskjed at 1 dose er nok så eg skal ikkje ha ny sprøyte??.. Merkeleg at dei praktiserer ulikt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksina på onsdagen, å har vært litt trett i etterkant (men det kan jo også komme av at jeg er fødeklar og veldig lei).

Ellers har jeg bare vært endel øm i armen. Hoster litt og er ganske tett på morgenen, men var litt små forkjølt før jeg tok vaksina også, så tror ikke det kommer av den.

Så alt vel her.

Jeg fikk beskjed om at det skulle utlyses i media/avisa om man trengte 2 doser. Men hun som stakk meg, trodde ikke dette var nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempetrøtt nå, dagen etter jeg tok den.

(Drammen over).

 

Ja legen visste ikke sikkert om vi måtte ta den to ganger. Men barn må visst ta den to ganger, så da trodde hun kanskje det også gjaldt gravide....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den på onsdag. Armen er øm og tung å løfte, men begynner å bli bedre nå kjenner jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksinen i dag for syv timer siden. Kjenner at jeg begynner å bli litt øm rundt stikket, men ellers er det ingen symptomer. Kjenner like mye liv i magen som før, og er like tett i nesa som jeg har vært i en ukes tid.. hehe. Nå får vi bare satse på at dette går fint. Bare lurer på hva som skjer med sprøyte nr to dersom vi føder i mellomtiden. Hvor langt bak står vi i køen da??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok vaksina på tirsdag, og har bare merket svake bivirkninger heldigvis. Jeg har fortsatt en rød kul på nålestikket, og var skikkelig støl de første dagene + trøtt. Jeg fikk beskjed av jordmor om at gravide ikke trengte å ta nr. to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer vaksinen på bebisen? Noen som vet? For de under 6 mnd kan jo ikke ta vaksine når de kommer ut, right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 20.november, og tok vaksinen på torsdag.

Har etter det følt meg veldig trøtt, i tillegg til øm rundt stikkstedet og noe nummen i samme arm.

 

Tok den i Bærum. Har ikke hørt noe om at jeg bare skal ta 1 runde, men siden runde nr 2 kommer rett rundt termin så ser vi det an.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksinen på fredag på Sotra utenfor Bergen, og utpå kvelden ble jeg skikkelig "influensasyk" med verk i kroppen, hodet og prikninger i beina. Veldig ekkelt.. Satt og skrev noe på nettet og plutselig ble blikket slørete og bokstavene stokket seg. Vært litt uggen idag også men heldigvis begynner det å slippe taket, foruten verket i armen. Var et herk å bare kunne ligge på høyre siden i natt.. Håper på snarlig bedring på den fronten.

Ellers er det 28 dager til termin - gleder meg og gruer meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksinen i går mårrest i Trondheim. På kvelden ble jeg øm og hoven rundt stikket og ble litt kvalm og begynnte å fryse.. Sovet leeenge i dag (men det har jeg gjort ellers også pga dårlig søvn på natten). Ellers er formen fin i dag! :) Angrer ikke på at jeg tok den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 05/11

Tok sprøyta på onsdag Vinderen legekontor Oslo

Er fortsatt hoven som om jeg hadde reagert på et myggstikk.

Liksom trent litt ekstra i det siste sjø... hehe.

 

Kjenner ho litja som før og ellers kjenner jeg ikke noe til dette.

 

M

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 21 nov og tok vaksina mandag på Bømlo (Hordaland) Helsesøstera sa ingenting om vaksine nr 2,så eg tenkte eg sku spørre fastlegen min på neste kontroll. Hadde vondt i armen et par dager,men ingen andre bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin 27. november. Jeg tok sprøyta for ei og ei halv uke siden og var stiv i armen i 3 dager. Er blitt forkjølet nå og fått noe merkelig utslett på undersiden av begge armene, men aner ikke om det skyldes vaksinen eller noe annet. Ellers er formen som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 4.nov, tok vaksinen for 9 dager siden.

Superstøl og øm i armen i to-tre dager- ellers ingenting.

Har kjent masse liv i magen, og har vært på kontroll etter vaksinen.

 

Så nå har hun lille i magen nok fått utbytte av vaksinen, og jeg er ganske godt sikret. Er litt bekymret for at pappaen skal få influensaen sånn at jeg må føde alene (tror ikke jeg vil ha noen andre med meg om det skjer..)...

 

De er vel fremdeles litt usikker på om det er nødvendig med en ny? Da er jeg ikke lenger i risikogruppen, så da må jeg vente på tur med alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...