Gå til innhold

hva skjer med meg? jeg eier ikke matlyst lenger...utrolig lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva det kan skylles? i de to siste mnd har jeg ikke hatt lyst på noe mat. jeg spiser jo, men alt for sjelden og dårlig mat når jeg først spiser, så jeg er slapp og man ser det på meg at jeg ikke får i meg nok næring. blir kvalm etter hver gang jeg har spist for tiden, uansett hva jeg spiser..

Veldig klar over det selv, men eier ikke matlyst, bare spiser for å ikke være sulten. Før var jeg jo såå flink til å lage middag og koste meg med den.

Nei, jeg er ikke gravid, og har ikke spiseforstyrrelse..

Men kan det være noe annet jeg mangler eller som skyldes dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :) Kjenner meg igjen. Veldig!!

Men jeg sliter i perioder med depresjon..og det kommer så og si alltid i forbindelse med det. Kan ikke være at du er litt deprimert da?

Grusomt er det, for en vil jo spise god og sunn mat og passe på kroppen sin, men av og til sier det bare stopp.

Beste rådet jeg kan gi deg er å drikke juice (ha gjerne forskjellige typer, hvis du liker det da!), og ta tilskudd. Hjelper litt på, og en føler seg ikke så slapp og "grå". Får litt vitaminer i seg...

Evt. lage gryterett du vanligvis syns er godt (eller annen enkel mat å varme opp igjen, lasagne, supper o.s.v.), og bare ha i kjøleskapet. Bare varme litt om gangen, når du føler du må stille sulten. (Er mye enklere å få i seg mat, når den står ferdig)

Håper virkelig det går over snart og at det bare var en dårlig periode du hadde nå :) Skjer vel med de fleste en eller annen gang i løpet av livet, at matlysta bare forsvinner ei stund.

Så nå skal jeg være flink jente å gå og spise frokost :)

Skrevet

Sender deg bare en klem og ønsker deg en fin dag:)

Skrevet

Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelser, og faktisk aldri slanket meg. Men jeg har slike perioder som du har nå. Glemmer å spise, for jeg kjenner ikke sult. Og da spiser jeg kun for å spise, og det må være noe "ekstra godt", og det blir som regel i litt mer usunn gate, ja. Som loff med sjokade, for det får jeg ned. Slike perioder kan vare fra et par uker, til noen måneder.

Jeg kaller bare dette for "skikkelig matlei"-periodene mine.

Men dette er perioder som går over:) Så kommer en periode hvor jeg fråtser i god og hjemmelaget mat, og alt smaker godt:)

Men føler du at dette er helt ulikt deg, så ta en tur til legen og forklar dette. Så kan du få hjelp og bli undersøkt. Det kan jo være at du har fått en slags redsel for at noe er galt, som gjør dette til et ekstra problem. En ond sirkel. At du nå har dårlig matlyst i redsel for at noe er galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...