Gå til innhold

Hva sier mannen deres om at dere tar/ikke tar vaksina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye fram og tilbake har jeg bestemt meg for å vaksinere meg i dag, og rett før sambo går på jobb sier han til meg: "Er du helt sikker nå da?" Jeg sa til han at det er jo også hans baby i magen, så han må være med på å bestemme - og at han må si det NÅ hvis han ikke vil at jeg skal gjøre det. Han sier at han synes det er vanskelig og ikke kan ta noen avgjørelse... Sukk... skal alt ansvar ligge på meg da, hvis noe går galt??!! Jeg ga han klar beskjed om at dersom han ikke sier noe nå, og noe går galt med babyen, får han ikke klandre bare meg etterpå...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min ville at jeg skulle ta den.Var lennge i mot.Men har tatt den nå.Han sa at han ville ikkje ha det dillema om hvem dei skulle redde vis gale skulle skje.Dette er den 3 ungen

Skrevet

Sambo er veldig skeptisk til hele greia. Men til syvende og sist er det mitt valg sier han, for jeg har satt meg mye bedre inn i dette enn ham. Han er redd for babyen, men like redd for meg. Og valget er i grunn umulig. Jeg har foreløpig ikke vaksinert meg, men bestemt meg for å vente litt og se hva som skjer. Og i grunn stoler jeg mer på immunforsvaret mitt enn myndighetene :-S

Skrevet

Vi er begge skeptiske til vaksinen, han er i tillegg allergisk mot thiomersal. Men han er av og til bekymret for at jeg skal bli alvorlig rammet av svineinfluensa og kanskje dø.

Skrevet

her har vi snakket for og imot vaksinen. Og kommet frem til i fellesskap at jeg ikke skal ta vaksinen. Jeg har i utgangspunktet heller ikke lyst på vaksinen så jeg blir ikke presset til noe heller.

Men, vi har snakket om hva hvis noe går galt....

Om jeg tok vaksinen og noe skjer

og om jeg ikke tar vaksinen og noe skjer...

Vi har diskutert tidligere sykdomshistorie, kosthold osv osv og kommet frem til at sjansen for at svineinfluensaen skal være farlig for oss er svært liten og derfor takket jeg nei til vaksinen.

Vet om mange andre som trenger den mye mer enn meg, og som må vente fordi de ikke er i høyrisikogruppen.....

Skrevet

mannen min var litt skeptisk til vaksina, jeg sa alt jeg tenkte og sa at jeg hellte mot å ta den. Men at jeg ikke vile gjøre det om jeg ike hadde hans støtte. Det er jo hans barn også. Men at om han sa jeg ikke skulle var det hans "ansvar" også. For jeg vil ikke at valget skulle bare bli "pp til meg", og jeg krevde at han skulle sette seg litt inn i det før han tok et valg- det er jo tross alt mitt og babyens liv og helse det er snakk om..Ikke rom for "vilkårlig" synsing da!!! Så vi endte med å bestemm eoss sammen om at jeg skulle ta den.

Skrevet

mannen min sier det er opp til meg og at jeg må følge magefølelsen, men han mener vel selv at jeg ikke skal ta den. så ser ann situasjonen om det blir bedre eller værre :-)

Skrevet

Mannen min støtter meg i avgjørelsen om å ta vaksinen. Han er helt enig i at det er et riktig valg...

Skrevet

Mannen min støtter meg i å ikke ta vaksinen, og hvorfor jeg ikke tørr det.

Men i sist uke hadde han fått time hos sin lege for å ta den - for å beskytte meg. Han var redd for å bli syk og smitte meg. Men jeg fikk overtalt han til å ikke ta den. Jeg er seriøst bekymret for bivirkninger, og hans helse betyr for meg mer enn min og barnets.

Så nå satser vi på veldig sunt kosthold, vit D og drikker sølvvann (som vi lager selv, som dreper bakterier og virus) forebyggende.

Skrevet

Jeg har faktisk ikke spurt han om det er greit at jeg tar vaksina. Til syvende og sist så handler det at jeg har tatt vaksina om hovedhensynet til MITT liv, så da synes jeg rett og slett at han har ikke noe med det å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...