Gå til innhold

Kan graviditet provosere frem herpesutbrudd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet??

Sist utbrudd var jeg akkurat blitt gravid...endte i tidlig sa.

Nå har jeg fått nytt utbrudd...og er 10 dager siden eggløsning.

Hatt to utbrudd tidligere, men det er en stund siden,

Snakker om herpes i underlivet.

(I frykt for usakelig drittkasting som jeg ser så mye av her på anonymforum, så må jeg bare nevne: Nei jeg har ikke humpa rundt på tilfeldige uten kondom. Fikk det av nåværende mann.)

Håper noen kan svare. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er visst veldig vanlig å få herpesutbrudd i svangerskapet. Får nedsatt immunforsvar fikk jeg forklart fra Riksen.

(og nei jeg har heller ikke knulla rundt, fikk det av en utro eks ;)

Men om du er redd du har det så snakk med legen,

Lykke til.

Skrevet

Jeg fikk mitt første herpesutbrudd da jeg var gravid. Men mannen min har aldri hatt det. Ergo har jeg blitt smittet av en tidligere partner, men det brøt ikke ut før jeg ble gravid. For da er immunforsvaret dårlig. Sa min lege. Har imidlertid ikke hatt noen utbrudd etter det ene, og det er to år siden jeg var gravid.

Skrevet

Jeg har hatt to herpesutbrudd på leppene siden jeg ble gravid (tror herpes er det samme uansett hvor på kroppen). Noe som er veldig ofte, pleier å gå noen år mellom hver gang. Men det som er rart er at jeg var mye syk med forkjølelse og influensa og sånn før jeg ble gravid, men har ikke vært syk etter jeg ble det. Så rart at immunforsvaret er dårligere, trodde det var bedre nettopp fordi jeg ikke har blitt syk.. Men men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...