Gå til innhold

Svineinfluensa uten feber med diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det går an?

Hvordan skal vi egentlig forholde oss?

Jentungen har ekstremt ukontrolerbar diare slapp og sliten, litt vondt i halsen... fem år.

Far har hvert syk i fire dager med alle symptomer utenom feber. Noen som har vært borti lignende? Gjerne blitt testet også. Ser at det de fleste steder står at en skal ha feber, men noen steder står det at svineinfluensa uten feber og klare symptomer kan forekomme. Skal vi da gå i barnehage og på jobb når alle symptomene er borte, eller skal vi være hjemme i 7 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var vanskelig. På min jobb har vi fått beskjed om at det skal foreligge feber for at det kan være svineinfluensa. Er sykepleier. Hadde ringt legekontoret og hørt jeg.

Skrevet

Hvis hun har ekstrem ukontrolerbar diare skal hun vel ikke i barnehagen på en stund uansett?

Skrevet

Er nok ikke svineinfluensa. Diare er ikke det mest uttalte symptomet av den sykdommen. Det sies at man skal ha feber over 38 grader, luftveissymptomer og f.eks. hodepine, smerter i kroppen samt at noen får diare og oppkast. Jobber selv med syke barn (og nå har hele familien fått influensaen), og vi ser gang på gang at de med positiv prøve oftest får feber som kommer akutt i løpet av noen timer, og som er opp imot 40 grader.

Tror jenta di har en gastroenteritt (omgangssyke), og det er ille nok det! Er hun veldig slapp, så ta henne til lege. Væskebalansen i kroppen kan fort komme litt i ulage, så kjekt å få sjekka status. I alle fall om hun er veldig slapp og ikke ar til seg væske. Mat kan hun klare seg uten i lang tid, men væske er det værre med. Gi gjerne blåbærsaft eller eplejuice og farris, om hun liker det. Saftis må hun og gjerne få så mye hun vil av. Syns du allmenntilstanden hennes er nedsatt og jenta er sløv skal dere i alle fall til lege en tur.

Ville holdt henne hjemme 48 timer etter hun er blitt frisk jeg, slik som reglene ved omgangssyke er.

God bedring!

Skrevet

Takk for svar, legekontoret sa også at det kulle være feber så de kunne trygt gå ut etter symptomfrihet... skulle ønske jeg klart å stole helt på det, men siden jeg hører at ikke alle har feber likevel har jeg ikke helt god samvittighet til å dra hele familien i besøk på søndag.(diareen har gitt seg :-))

Skrevet

Ifølge info fra FHI, KAN influensaen forløpe uten feber.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om diare kun er eneste tegn, så ville jeg vært forsiktig med å si at det er svineflu.

Og nei, man må ikke ha feber for å ha svineflu.

Sønnen min er løs i magen nå, men thats it. Jeg har ingen forutsetninger for å tenke at det er svineflu engang. Skal til legen med jentungen etterpå. Ho har feber og vond hals, men alikevel er det nok bare en halsbetennelse. Er jo helt vanlig å bli syk på denne tida, bare jævla uflaks at svinefluen kom nå...

Skrevet

Jeg ville heller ikke tenkt at en unge med bare diare hadde svineinfluena. Men som sagt har faren alle symptomer utenom feberen og har vært veldig sjuk. Så år jentungen da fikk sår hals og fæl diare ble jeg litt obs ut ifra hva det står på noen nettsider. Er bare forsiktig med tanke på andre, spes i risikosonen s ikke har fått vaksine enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...