Gjest flaskehalsen Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Sønnen min får nesten alltid brummehoste når han er forkjølet. Han blir tett i brystet og må ligge høyt med hodet. Er dette bronkitt? Og hvordan er det med dette i forhold til svineinfluensa? Er han da i risikogruppen??? Huff, kjenner jeg blir litt engstelig her nå...
Ranveig R Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Når det gjeld lungesjukdommar som f.eks. astma har barneklinikken i Bergen to kriterier å gå ut ifrå når det gjeld kven som er i risikogruppe og kven som ikkje er det. 1: Pasientar som har så redusert lungekapasitet at dei må gå på daglege medisiner for å kunne fungere ordentleg (ikkje sånne som vår 2-åring som har infeksjonsutløst astma og går på medisiner for å sleppe veldig langvarig hoste og tetthet v/forkjølelse) 2: Pasientar som har vore innlagt fleire gongar pga lunge/pusteproblematikk det siste året. Det var i alle fall dette eg fekk beskjed om på barneklinikken i går. Bronkitt gir veldig like plager som inf. utløst astma, og utan å vite dette med sikkerhet vil eg tru at risikorangeringa er ganske lik.
Gjest flaskehalsen Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 da er det kanskje ikke noe å frykte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå