Bøtteknott Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Knotten er nå 4 mnd (i dag :-) og vi har allerede et måltid om dagen med grøt. (velling) Men jeg har lyst til å prøve andre typer mat, og har handlet en del forskjellig i Sverige. Kan jeg gi mer enn smaksprøver på disse nye eller må vi også her gi han en teskje i begynnelsen og sakte øke? Jeg er utrolig dårlig på å formulere meg, men det jeg prøver å spørre om er om all mat må introduseres bittelitt av gangen? Han får jo grøt allerede.. Takker for svar fra dere smarte jenter :-)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 all mat bør introduseres litt og litt ja, for å se om han reagerer på noe i den nye maten. Jeg ville ha gitt en skei med det nye først, og så gitt det som han er vant til. Og så økt mengden med det nye, og minsket mengden med grøt/velling etter verdt.
Bøtteknott Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2009 Takk for svar, Lykke. Men kjedelig at alt må gis litt og litt.. Blir mye kasting den første tiden med andre ord. Glassene holder i to dager etter åpnet. Men må man, så må man :-)
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Ville heller introdusert nye matvarer som grønnsaksmoser. Billigere, og enklere, og man får de posjonene man vil selv. Kokt og most potet og kokt og most gulrot er slagere ;-) Så kan du jo gå på glassene når h*n er på "den sikre siden*. Når det skal sies så har jeg ikke vært supernøye med en teskje jeg altså. Begynte med posjoner som fikk plass i et isterninsgbrett, og det holdt for en liten tass. Når vi kom i gang med middag, så har jeg bare gitt ny matvare i kjente, og ikke tenkt på at jeg må begynne så forsiktig. Har gått helt fint :-)
Bøtteknott Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg prøver litt forsiktig, så ser vi hva som skjer. De får vel vondt i magen om de får for mye ukjent mat med en gang? Han har i hvert fall ikke reagert med vellingen. Når er de på "den sikre siden" 6 mnd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå